Portes giratòries entre les emissores de ràdio del grup Godó i TV3

Set treballadors de RAC1 o RAC105 han passat a col•laborar a la televisió pública i Jordi Basté farà la segona temporada del programa ‘No pot ser’ a partir del març

Jordi Basté, director del matinal 'El món a RAC1', a la presentació de la temporada passada del programa 'No pot ser', de TV3

Entre les emissores de ràdio del grup Godó RAC1 i RAC105 i TV3 s’ha establert una relació estreta els darrers temps. Set treballadors d’aquestes emissores s’han incorporat a diversos programes de la televisió pública sense deixar la seva feina als estudis de ràdio del grup presidit per Javier Godó. A més, el periodista estrella de RAC1, Jordi Basté, tornarà a la pantalla de TV3 el mes de març quan comencin a emetre els capítols de la segona temporada del programa ‘No pot ser’.

La porta giratòria que funciona millor és la que comunica quatre programes de RAC 1 i RAC 105 amb el programa Està passant, que presenta i dirigeix Toni Soler, de dilluns a divendres, de 20:15 a 21 hores a TV3. A aquest programa, produït per l’empresa Minoria Absoluta, del propi Soler, hi han anat a parar Òscar Andreu, Marc Giró, Marc Serrats i Judit Martín. Òscar Andreu dirigeix i presenta a RAC1 La competència, juntament amb Òscar Dalmau. Marc Giró dirigeix i presenta Vostè primer, també a RAC1, mentre que Marc Serrats intervé cada dia a Matina Codina, de RAC105. Serrats no va tenir cap mania el 23 de setembre de promocionar aquest programa durant l’emissió d’Està passant. Finalment, l’actriu Judit Martín, que interpretava de forma hilarant una activista de l’Assemblea Nacional Catalana que s’ha suprimit d’Està passant, intervé a Versió RAC1, el programa de la tarda que presenta Toni Clapés. Intervé així mateix al Polònia, produït també per Minoria Absoluta.

El que ha passat de RAC1 a TV3 picant més alt és Pere Mas, que actualment dirigeix FAQS, el programa que ocupa les seves nits de dissabte, produït per Mediapro, l’empresa de Jaume Roures i Tatxo Benet. FAQS és, després de Planta baixa, el programa que costa més diners a la televisió pública catalana: 1,5 milions d’euros. No se sap com es reparteixen aquests diners entre els periodistes i els col·laboradors del programa. De tots els periodistes que combinen feina a les emissores del grup Godó i a TV3 l’únic de qui se sap quant cobra de l’erari públic és Albert Om. A RAC1 hi fa Islàndia, les tardes de dilluns a divendres. A Els matins de TV3 hi va un cop per setmana i cobra 9.000 euros l’any per fer Agenda Om.

No se sap quan li paga la productora Lavinia a Jordi Basté per presentar No pot ser. La temporada passada, aquest programa va costar uns 600.000 euros a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Basté està present cada temporada a la televisió pública, la qual cosa suposa un suport directe a RAC1 i perjudica Catalunya Ràdio, l’emissora pública de la CCMA. El curs passat va copresentar amb Mònica Terribas el programa Nexes, que va costar 1,5 milions d’euros i va tenir uns índexs d’audiència tan baixos que no tindrà una segona temporada. Terribas ha fet el trànsit invers: va passar de dirigir i presentar El matí de Catalunya Ràdio, que competia amb El món a RAC1, de Jordi Basté, a tertuliana d’aquest programa. Les portes giratòries van més en el sentit de les emissores del grup Godó cap a TV3, que a l’inrevés, però Basté li acaba d’oferir aquesta setmana al director de TV3, Vicent Sanchis, un lloc a les tertúlies del seu programa a RAC1 quan deixi el càrrec. El cercle es tanca.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides