El tractament informatiu a TV3 de la trama russa de Puigdemont arriba al CAC

Carme Figueras demana que s’analitzi si les informacions incloses als Telenotícies i als programes ‘Més 324’, ‘Tot es mou’ i ‘FAQS’ respecten el llibre d’estil de la CCMA

Xavier Graset entrevista Josep Lluís Alay al 'Més 324', poques hores després que The New York Times l'involucrés en una trama russa de suport a la independència

Carme Figueras, membre del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), ha fet una petició a aquest organisme perquè analitzi el tractament que ha fet TV3 als seus Telenotícies i als programes Més 324, Tot es mou i FAQS de la trama russa impulsada pel president de JxCat, Carles Puigdemont, desvetllada a l’article “Una parella d’espies del Kremlin, una missió sospitosa a Moscou i  agitació a Catalunya”, publicat el 3 de setembre a The New York Times. La consellera del CAC ha penjat un missatge a Twitter aquest migdia en el qual dona a conèixer la seva petició en relació a les informacions de TV3 esmentades per saber si compleixen “els deures d’una televisió pública de rigor informatiu, equilibri (fonts divergents), objectivitat i neutralitat”.

The New York Times, en l’article esmentat, firmat pels periodistes Michael Schwirtz i José Bautista, posava en evidència els moviments de Josep Lluís Alay, cap de l’Oficina de Puigdemont, com ex-president de la Generalitat, per aconseguir el suport de Rússia a la reivindicació dels grups independentistes catalans, amb viatges a aquest país i contactes amb dirigents polítics, espies i mafiosos russos. En aquestes operacions el va acompanyar Aleksander Dmitrenko, empresari rus afincat a Catalunya.

EL TRIANGLE informava avui que “la mateixa nit del 3 de setembre, Xavier Graset va modificar el contingut del seu programa Més 324, va portar al seu plató a Alay i li va fer una entrevista de 34 minuts. L’endemà, FAQS va convidar Aleksander Dmitrenko. Cristina Puig li va deixar mitja hora perquè expliqués el que resumia així el clip publicat al portal de la CCMA: “Soc apolític i no soc espia”. Tot es mou va estar més lent de reflexos i no va ser fins dimarts que va fer la seva aportació a l’estratègia de defensa de l’equip de Puigdemont. El dimarts dia 7 va connectar amb Gonzalo Boye, advocat de Puigdemont, perquè expliqués l’ofensiva jurídica que ha posat en marxa per denunciar allò que considera filtracions interessades per desprestigiar la reclamació d’independència.

D’altra banda, dimecres, Ferran Monegal va titular “TV3 prefereix el Kremlin a The New York Times”, la seva secció diària de crítica televisiva a El Periódico. Monegal va escriure que “davant les notícies de la trama russa que ha publicat The New York Times, TV-3 s’ha mobilitzat de seguida col·locant en tots els seus Telenotícies la versió del Kremlin, que nega l’assumpte. Fins i tot han activat molt de pressa el seu corresponsal a Moscou perquè ressalti el que diu Dmitri Peskov, un portaveu del Govern rus: “Són falsedats”. Està bé seguir les notícies, i donar les versions de les parts afectades. Però en periodisme no només cal donar amb entusiasme les d’un costat del conflicte, silenciant les que donen una explicació diferent”. I afegeix que, “si TV-3 no estigués instal·lada en l’espiral del sectarisme, a més de la versió del Kremlin, haurien parlat també amb els autors del treball de The New York Times. És el mínim que es pot demanar per construir una informació equilibrada i fiable”. Carme Figueras demana ara al CAC si aquest mínim s’ha respectat.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides