La polèmica sobre la censura al documental El cas Rosell, emès per TV3 el passat diumenge 17 de maig, arribarà aquest divendres a la comissió de control parlamentari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al Parlament de Catalunya. Quatre grups polítics interpel·laran el director de TV3, Vicent Sanchis, perquè doni explicacions de les acusacions que li ha fet el redactor d’aquest canal televisiu, Víctor Lavagnini, de retallar una al·lusió que es feia al grup audiovisual Mediapro en el documental.

Lavagnini també lamenta que es van eliminar les paraules en off de l’expresident del Barça, Sandro Rosell, amb les quals es tancava el docimental. El periodista, autor del documental i de l’entrevista a Rosell sobre el que es basa el treball va apel·lar a la clàusula de consciència perquè es retirés la seva firma de El cas Rosell i va acusar Sanchis de "censura informativa".

El comitè d’empresa de TV3 va difondre un comunicat, amb el títol El cas Rosell, retallat on lamenta que “no s’emeti íntegrament el documental”, que acaba dient: “Entenem les raons professionals del company per no signar i creiem desafortunat, se li vulgui dir censura o no, eliminar del programa fets innegables”.

Per contra, el Consell Professional d’Informatius de TV3 va sortir en defensa de Sanchis i va considerar que les modificacions fetes al reportatge responien a criteris informatius i no alteraven la tesis del documental. “No apreciem, per tant, cap acte de censura”, concloïen al comunicat on van mostrar el seu posicionament.

Els diputats que demanaran explicacions a Vicent Sanchis demà són Ignacio Martín Blanco (Ciutadans), Raquel Sans (ERC), David Pérez (PSC-Units per Avançar) i Marta Ribas (Catalunya en Comú Podem). Hi ha un interès especial en saber el contingut de la pregunta de la diputada d’ERC, després de les tensions que s’han viscut darrerament entre aquest partit polític i el seu soci de coalició de govern, JxCat. Partidaris d’ambdues formacions s’acusen mútuament de controlar TV3.

L’eliminació de l’al.lusió a la relació de Mediapro amb la querella que va portar a Rosell a estar més de 600 dies a la presó ha generat suspicàcies entre els parlamentaris de l’oposició, tenint en compte que Vicent Sanchis va dirigir el canal televisiu del Barça quan el gestionava Mediapro.