El grup Godó s’endú el tall gros del pastís publicitari institucional català

Els mitjans públics i els afins al Govern superen la barrera dels 4 milions d'euros respectivament l'any 2020

Edificio del grupo Godó y 'La Vanguardia'
Edificio del grupo Godó y 'La Vanguardia'

El Grup Godó s’endú un any més el tall gros del pastís publicitari de la Generalitat. Els mitjans que formen el grup, La Vanguardia, en l’àmbit de la premsa escrita i digital, i l’emissora RAC1, en el radiofònic, són els que més publicitat institucional de la Generalitat van rebre l’any 2020, prop d’un 20% del total invertit per l’administració autonòmica catalana en campanyes destinades a mitjans de comunicació.

Així es desprèn de les dades de la Memòria de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional corresponent a l’exercici del 2020, que ha fet pública el Departament d’Economia i Hisenda aquest divendres. El 2020, els mitjans del Grup Godó van ingressar un total de 6.346.767 euros per contractes de publicitat institucional de la Generalitat, la qual cosa equival al 19,09% del total de 32.243.347 euros del pressupost públic destinats a aquest concepte.

La Vanguardia en paper va percebre 2.648.662 euros, i RAC1, 1.929.346 euros. A ells cal sumar El Mundo Deportivo (171.567 euros), RAC 105 (206.649 euros) i Què fem (71.094 euros), entre d’altres. Per la difusió a internet, el grup ingressa altres 1.303.059 euros.

L’altre gran grup català, Premsa Ibèrica, es va beneficiar de més de 2,3 milions d’euros (un 8%) per la publicitat, entre d’altres, a El Periódico (2.157.450 euros en paper i digital) i Sport (278.464 euros entre els dos formats). Així mateix, Público, de Jaume Roures, que va cobrar 480.000 euros per publicitat institucional, i el Grup Flaix (Flaix FM, Flaixbac), un milió.

Els altres grans beneficiats tornen a ser els mitjans públics. Aquests es van emportar 4.327.370 euros (13% del total), repartits entre TVC (3.578.189 euros, bàsicament TV3), accés a internet (138.759 duros) i les emissores de ràdio (610.422 euros, la major partida va ser per a Catalunya Ràdio).

Un bon pessic del total se l’enduen un any més els mitjans afins, que també superen la barrera dels quatre milions i el 12% del pastís. Amb el diari Ara al capdavant (1.664.442 euros entre paper i digital), seguit d’El Punt Avui (832.300 euros entre totes les seves versions), Nació Digital (607.701 euros), El Nacional (590.475 euros), Vilaweb (129.911 euros) i El Món (127.711 euros), entre d’altres. El Grup SOM (Descobrir Catalunya, Sàpiens), que lidera l’empresari Oriol Soler, relacionat amb el cas Voloh, es va endur 720.345 euros.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides