El Comitè d’Empresa de TV3 ha emès un comunicat aquesta nit de dissabte on lamenta que el documental ‘El cas Rosell’ “no s’emeti íntegrament i firmat pel seu director i guionista”, Víctor Lavagnini. El documental l’ha realitzat Lavagnini, redactor de la secció d’esports de TV3, a partir d’una entrevista que va fer a l’ex-president del Barça Sandro Rosell, després de passar dos anys a la presó, i s’emetrà aquest diumenge a les 23:15 hores. Lavagnini va enviar una carta al director de TV3, Vicent Sanchis, per demanar-li que retiri la seva firma del documental perquè considera que el seu contingut ha estat tergiversat pel canal. Del treball que va elaborar s’ha suprimit una part en la qual s’esmentava el paper de la productora Mediapro, de Jaume Roures i Tatxo Benet, en aquest procés i també les paraules de Rosell amb què es tancava el documental.

Entenem les raons professionals del company per no signar i creiem desafortunat, se li vulgui dir censura o no, eliminar del programa fets innegables”, es diu en el comunicat del comitè d’empresa. Aquest comunicat contrasta amb la nota que va fer pública hores abans el Consell Professional de TV3 on s’afirma que “no s’aprecia cap acte de censura en cap de les decisions de TV3. Aquest Consell considera que les modificacions s’han fet per motius professionals i no alteren la tesi del documental”.

És el primer cop que el Comitè d’Empresa i el Consell Professional de TV3 discrepen de forma tan radical. La tensió a TV3 i sobretot a la redacció d’Esports, malgrat que molts dels seus redactors continuen treballant confinats, ha pujat molt de to les darreres hores.