Vicent Partal. El diari digital que dirigeix, Vilaweb, ha denunciat que La Vanguardia i dos competidors directes, El Nacional i Nació Digital, van ser afavorits "de manera desproporcionada" en el repartiment de la publicitat institucional de la Generalitat l'any passat.

Habitualment alineat amb el govern català en el marc del procés, tant en el tractament de la informació com en les opinions que publica, ara Vilaweb s'ha fet ressò, en canvi, dels esforços de l'oposició -PSC i Comuns- per conèixer els criteris del repartiment publicitari, que fa temps que és polèmic, com el de les subvencions directes.

Sota el títol "L'escàndol pel repartiment de la publicitat institucional de la Generalitat de Catalunya arriba al parlament", Vilaweb ha publicat una extensa peça on denuncia les "xifres tan sorprenents que s'han fet públiques aquest mes d'agost", en referència a la memòria de la Comissió Assessora sobre la Publicitat Institucional del 2018.

A partir de dades del CEO i de l'OJD, el digital de Partal conclou: "Sigui com sigui, comparant qualsevol d'aquestes posicions amb la inversió publicitària feta pel govern, el repartiment és evidentment desproporcionat".

"Vilaweb, tot i ser el segon diari segons el CEO i el quart segons l'OJD, rep només 65.420 euros, cosa que el situa en onzena posició, pràcticament amb la mateixa publicitat que publicacions d'impacte menor, com e-Notícies", argumenta.

"La intencionalitat política es fa encara més evident si es comparen les xifres del 2018 –any en què la publicitat institucional ha passat a dependre de la vicepresidència del govern– amb els anys anteriors", afegeix assenyalant el vicepresident Pere Aragonès (ERC).

"Aquestes dades, a parer de l'empresa editora de Vilaweb, demostren, en general, una intencionalitat discriminatòria per part de la Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana i, pel que fa a aquest diari, un intent clar de perjudicar-lo", reitera l'article en clau explícitament empresarial.

Segons la memòria del 2018, Vilaweb ha rebut 65.467 pel citat concepte, molt per sota dels 2,6 milions de La Vanguardia (el Grup Godó supera els 4 milions) i, pel que fa concretament a mitjans digitals, dels 408.668 d'El Nacional i els 317.461 de Nació Digital.