Regina Rodríguez Sirvent i Eduardo Mendoza, els autors més venuts aquest Sant Jordi

Les vendes de llibres fixen un nou rècord i freguen els 27 milions d’euros, per sobre dels 26,1 milions de l'any passat

Bluesky
Sant Jordi 2026

Les vendes d'aquest Sant Jordi 2026 fixen un nou sostre i s’acosten als 27 milions d'euros.

Regina Rodríguez Sirvent, amb Crispetes de Matinada, i Eduardo Mendoza, amb La intriga del funeral inconveniente  han estat llibres més venuts de ficció, en català i castellà, de Sant Jordi.

Rodríguez Sirvent ha fet bons tots els pronòstics del llibreters, que ja la situaven al capdamunt del rànquing; en segon lloc s’ha situat El joc del silenci, de Gil Pratsobrerroca, els segueixen Passeig de Gràcia, de Roger Bastida. Albert Espinosa i Carles Rebassa completen el rànquing.

En no-ficció, la primera posició provisional l’ocupa el Manual de defensa del català, d’Òscar Andreu, seguit pel Premi Pla d’aquest any, Anatomia de l’esperança, de Francesc Torralba, i On neix la llum, d’Oriol Mitjà.

Quant a la ficció en castellà, Mendoza encapçala la llista amb la seva última novel·la, seguit de Maite, de Fernando Aramburu, i Comerás flores, de Lucía Solla Sobral.

Instrucción de novicias, d’Ana Garriga i Alzar el duelo, de Paz Padilla, s’erigeixen en els més venuts en no-ficció.

Pel que fa a infantil i juvenil, en català sobresurt el volum Em dic Goa 10 – Quin embolic, Goa!, de Míriam Tirado, i en castellà Si fuéramos eternos, d’Emma Gil.

27 milions d’euros en vendes

Segons les estimacions de les llibreries agremiades, que tenen en compte les vendes fins a les 6 de la tarda d’aquest dijous i incorporen, també, les dels dies previs a la diada. Atenent les dades provisionals, les vendes fixen un nou sostre i s’acosten als 27 milions d’euros, per sobre dels 26,1 milions que es va tancar la jornada l’any passat.

La Cambra del Llibre de Catalunya, la institució que agrupa els gremis i associacions d’editors, llibreters, distribuïdors i de la comunicació gràfica de Catalunya, ha valorat molt positivament la participació ciutadana i el volum de vendes de llibres d’aquesta edició. El fet que la jornada hagi coincidit, de nou, amb un dia feiner ha afavorit una participació repartida per tot Catalunya.

 

(Visited 24 times, 24 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari