El port de Barcelona ha registrat un tràfic total d’11,17 milions de tones de mercaderies entre gener i febrer d’enguany, un 10,5% més que en el mateix període de l’any passat.
En un comunicat, els responsables de la infraestructura han atribuït aquest creixement als líquids a granel com els productes químics i el gas natural, que han augmentat un 42,5%.
En aquest context de creixement, però, el comerç de contenidors amb dos dels principals mercats internacionals ha retrocedit: el tràfic amb els Estats Units han caigut un 14,1% i amb la Xina, un 7,2%. En paral·lel, el port ha incrementat els intercanvis amb altres economies asiàtiques com el Vietnam (23,6%) i Indonèsia (41,4%).
L’increment del trànsit total s’explica sobretot pel fort augment dels productes químics (161,3%), així com del gas natural (92,9%), impulsat per les importacions procedents dels Estats Units, i del gasoil (22,5%), en part per les operacions de barreja i reexportació des de les terminals del port.
També els sòlids a granel han registrat un balanç positiu, amb un creixement del 16,7%. Entre els productes que més augmenten hi ha la sal comuna (+131,3%) i la fava de soja (+60,6%).
A més, el tràfic de passatgers ha arribat als 378.677 moviments durant els dos primers mesos de l’any, un 14,9% més que en el mateix període del 2025. D’aquest total, 132.604 corresponen a passatgers de ferris, mentre que la resta són creueristes. Segons les dades del port, 154.589 persones han visitat la ciutat de Barcelona en el marc d’escales de creuers.











