El barril de petroli torna a superar els 95 dòlars després d’un nou tancament de l’estret d’Ormuz

Les borses europees obren la sessió d'aquest dilluns amb caigudes per sobre de l'1%

Bluesky
Petroli (ACN)

El tancament de l'estret d'Ormuz torna a encarir el preu del petroli. (ACN)

El barril de petroli torna a superar els 95 dòlars després d’un nou tancament de l’estret d’Ormuz. A la vegada, les borses europees inicien les seves respectives sessions amb baixades generalitzades.

Així, el preu del petroli Brent, que és la referència a Europa, ha obert amb un increment del 5,6% i el barril es torna a acostar a la barrera dels 100 dòlars.

Diumenge l’Iran va anunciar que tornava a tancar Ormuz, quan divendres l’havia obert. El règim de Teheran ha fet l’anunci després de comprovar que els Estats Units mantenia el bloqueig naval i que l’exèrcit nord-americà hagués interceptat un vaixell iranià quan intentava passar per l’estret.

Davant l’anunci d’Iran, el petroli ha tornat a pujar i els mercats borsaris europeus han obert la jornada amb baixes generalitzades, tornant als números vermells. L’Ibex espanyol ha estat  un dels més afectats, doncs només obrir la sessió ja perdia més d’1,2%. La resta de borses europees també han iniciat la setmana amb descensos.

(Visited 5 times, 5 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari