La Generalitat dona 27.000 euros a una televisió promoguda per l’ANC

República TV es va estrenar el 23 d’abril del 2018 i no ha emès cap programa des del passat mes de març
Promoció de República TV al web de l'ANC de la Dreta de l'Eixample a
Promoció de República TV al web de l'ANC de la Dreta de l'Eixample a Barcelona

El Departament de Presidència de la Generalitat ha subvencionat amb 27.000 euros l’associació República TV, responsable d’unes emissions televisives que es van inaugurar el 23 d’abril del 2018 amb el suport de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC). Diverses delegacions de l’ANC van animar a seguir aquesta oferta per Internet que es va presentar com “la televisió de tots aquells catalans que l’1 d’octubre varen defensar les urnes en el referèndum d’autodeterminació de Catalunya”.

La convocatòria d’aquestes subvencions es va publicar el 8 de maig passat i la resolució s’ha fet pública el passat dia 12. Beneficia “entitats sense ànim de lucre i organitzacions professionals del sector de la comunicació per al desenvolupament d’iniciatives que contribueixin al foment del periodisme i a l’enfortiment de l’espai català de comunicació”.

República TV no ha emès cap programa des de l’11 de març i va demanar la subvenció per emetre cinc programes: dos d’entrevistes, dos de debats d’actualitat i política, i un informatiu. Al seu portal, diu que “volem fer-vos partícips d’aquest projecte independentista que pretén, des d’aquestes vies, col·laborar a fer entre tots un país millor, més just i més digne en el que s’obtingui un millor benestar per a tothom qui viu a Catalunya”.

“Volem mostrar al món com som els catalans promovent el desenvolupament de la nostra consciència nacional i fomentant la nostra identitat, el pensament filosòfic, cultural, polític, econòmic i artístic per ajudar, humilment, a assolir la llibertat dels Països Catalans sense límits de distància arreu del món”, afirmen els promotors d’aquesta iniciativa.

L’última entrevista que va emetre República TV formava part del programa No callis res, que presentava Joan Solé Giménez, editor de la Revista Mirall, vinculada a l’Associació Cultural Ad Hoc, que també ha rebut una subvenció de 17.000 euros en aquesta convocatòria. Aquesta revista, creada el 2013, “aposta per una línia editorial honesta amb tres valors molt clars: l’antifeixisme, l’independentisme i el feminisme”.

República TV tenia tres programes més: Incorrectes, Incontinència i De la mà de la cultura. Incorrectes era una tertúlia de joves definida com a “espai lliure de jutges espanyols”. Incontinència pretenia “fer un repàs quinzenal dels actes reivindicatius que s’organitzen arreu del territori”. I De la mà de la cultura es definia com “un espai on descobrir, setmana a setmana, un món en constant evolució creativa”.

República TV demanava aportacions econòmiques “de tu, que ets un català, demòcrata, independentista i solidari”. “No tenim subvencions, ni les volem. No tenim ajuts públics, ni els volem”, deia un locutor en un dels vídeos demanant als espectadors que es fessin socis protectors d’aquest canal on line. Ara té 27.000 euros d’una subvenció de Presidència de la Generalitat per fer cinc programes.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides