El PSC força la dimissió dels dos regidors que van facilitar el pressupost d’Orriols

L'agrupació local s'enfronta a la decisió presa per l'executiva dels socialistes

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
Enric Pérez i Anna-Belén Avilés, Ripoll

Enric Pérez i Anna-Belén Avilés són els dos regidors que deixen l'acte a l'Ajuntament de Ripoll.

El PSC ha comunicat aquest dimarts al matí que els dos regidors de Ripoll, Enric Pérez i Anna-Belén Avilés, els quals es van abstenir en el ple de l’Ajuntament que va aprovar el pressupost, dimiteixen i deixen les seves actes de regidors. Tots dos ja havien posat el seu càrrec a disposició del PSC després que la direcció de la formació es mostrés contrària a la seva acció.

La direcció del partit i els edils van mantenir una reunió telemàtica dilluns a la tarda per abordar la polèmica votació, que havia aixecat ampolles a la formació i havia provocat la condemna fins i tot de Salvador Illa. Una trobada que els dos regidors neguen que s’hagués fet.

“Els regidors van posar els seus càrrecs a disposició del partit. El PSC ha acceptat les seves renúncies per tal que deixin pas a nous regidors. Uns altres dos companys del partit assumiran les actes de regidors”. Amb aquestes breus paraules, la direcció nacional del PSC ha informat a primera hora d’avui de la resolució de la reunió de dilluns.

Per la seva part, la consellera portaveu, Sílvia Paneque, ha estat contundent: «El PSC defensa uns valors totalment contraris als d’Aliança Catalana«, ha assegurat i ha afegit que «no es pot donar suport a un pressupost avalat per l’extrema dreta».

Crisi a Ripoll

La decisió de l’executiva del PSC ha provocat una crisi a l’agrupació local. Cap membre de la llista de Ripoll vol agafar el relleu dels dos regidors. En un comunicat signat per Enric Pérez i Anna-Belén Avilés, expliquen que l’agrupació local «no comparteix en cap cas aquesta decisió i hi està en absolut desacord» d’una mesura presa «de forma unilateral per la direcció nacional del PSC».

L’endemà de la votació, els dos regidors ja van posar el seu càrrec a disposició del partit, admetent que l’abstenció havia estat «un error». En un comunicat, exposaven que el propòsit d’aquella decisió era el «d’evitar un nou circ polític i mediàtic a Ripoll«, i admetien que «no es va tenir prou en compte el principi fonamental d’evitar qualsevol col·laboració amb l’extrema dreta és superior a aquella intenció inicial». Fonts properes als socialistes de Ripoll expliquen que els dos regidors del PSC van decidir abstenir-se doncs havien acordat amb ERC que els republicans també ho farien. Però els regidors d’Esquerra, finalment, van votar en contra.

El comunicat va arribar després que la federació socialista de les comarques gironines mostrés la seva reprovació, qualificant-ho de «desacord absolut» i assegurant que no en tenien coneixement previ. Aquell mateix dia els van citar de forma immediata per demanar explicacions i «actuar en conseqüència».

Dissoldre l’agrupació de Ripoll

També aquest dimarts, la federació del PSC de les comarques gironines ha acordat dissoldre l’agrupació de Ripoll i crear una comissió gestora. En un comunicat, ha reivindicat la seva posició per decidir els pròxims passos, ja que els regidors van posar els càrrecs «a disposició».

Argumenta que han acceptat les dimissions perquè «la línia vermella de no pactar amb l’extrema dreta s’ha de respectar a tot Catalunya». El partit també valora que el PSC de Ripoll reconegués l'»error» que va cometre al plenari, «una opinió compartida pels socialistes gironins», i pretén articular un projecte alternatiu a l’Ajuntament i «reconduir» la situació.

Decisió unilateral

Els actuals regidors han negat que hi hagués hagut cap reunió per abordar aquest tema tal com es va explicar ahir des de l’executiva nacional. «No es va celebrar cap reunió en el dia d’ahir a la tarda ni, en el moment en què hem tingut coneixement d’aquesta decisió pels mitjans de comunicació ni se’ns havia traslladat cap comunicació formal al respecte», afirmen en el comunicat.

Al document signant, que han donat a conèixer aquest dimarts al matí, remarquen que «cap persona del partit s’ha adreçat presencialment a nosaltres a Ripoll per comunicar-nos aquesta petició de dimissió».

I per tant, confirmen que s’han vist forçats a dimitir. «Malgrat això, i atenent la informació coneguda, hem actuat amb responsabilitat i hem formalitzat la nostra renúncia», assenyalen.

D’altra banda, assenyalen que la seva actuació durant tots aquests anys com a regidors ha estat guiada per la » voluntat de treballar pel nostre municipi, per la seva gent, per la defensa dels serveis públics i per la millora de la qualitat de vida dels ripollesos i ripolleses».

I afegeixen que ho han fet «des d’uns valors socialdemòcrates que compartim des de ben joves, amb un compromís ferm amb la igualtat d’oportunitats i amb la defensa de la gent treballadora».

Dos regidors molt coneguts

Diplomat en Educació Social, Enric Pérez va ser president del Consell Comarcal del Ripollès del 2007 al 2011. A Ripoll, ha sigut regidor durant el període 2003-2011 i des del 2019 fins a l’actualitat. En aquests últims comicis, es va presentar com a cap de llista a l’alcaldia, en substitució de l’actual regidora Anna-Belén Avilés. En l’àmbit professional, ha sigut director comercial del centre especial de treball de la Fundació MAP i des del 2025 ha format part del gabinet de la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i portaveu del Govern, Sílvia Paneque. Pérez ha dimitit avui mateix, la qual cosa ha estat acceptada.

L’altra regidora, Anna-Belén Avilés, és llicenciada en Filologia Hispànica i també una persona molt coneguda del PSC de Ripoll. Va ser regidora i cap de llista de la formació des del 2013 fins al 2015 i des del 2019 només regidora perquè va fer un pas al costat per motius personals i Pérez va passar a ser el cap de llista. En l’àmbit professional, ha estat professora d’institut i actualment és bibliotecària.

En els últims comicis, el PSC de Ripoll va treure 2 regidors, un menys que el 2019, i va passar de quarta força a tercera amb el triomf d’Aliança Catalana com a partit més votat. Sílvia Orriols governa en minoria amb 6 dels 17 regidors. Junts, per dues vegades, ha frustrat la intenció de buscar una alternativa a Orriols.

(Visited 54 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari