El Consell de la República Catalana és cada dia més a prop de tancar les seves portes. Es va presentar fa sis anys al Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat gràcies al suport que hi va donar l’aleshores president, Quim Torra. El seu president, Carles Puigdemont, pretenia crear una mena de govern de la Generalitat a l’exili i va anunciar que confiava a tenir un milió d’associats. Aquell milió va quedar reduït al centenar de milers de persones que consten al portal web de la plataforma però que no representen el nombre real dels seus membres. A la votació que va reelegir Puigdemont com a president del Consell el passat mes de febrer només hi van participar 8.756 socis. El cens, segons el Consell, era de 89.970 persones. Sis anys després de la presentació d’aquesta plataforma, Puigdemont ha dimitit i amb ell ho ha fet tot el Consell de Govern.
La notícia de l’abandonament de tots els membres de la direcció del Consell de la República Catalana ha coincidit amb la difusió d’una auditoria dels comptes de CatGlobal ASBL, l’empresa que li dona entitat jurídica a Bèlgica. L’auditoria conclou que “l’Entitat es troba en una situació moderadament preocupant, on les despeses superen els ingressos considerant el còmput global de l’any” i diu que “cal remarcar el risc personal i patrimonial pels membres del Consell d’Administració de l’entitat que haurien de sufragar el dèficit personalment”.
La plataforma de Puigdemont va anunciar, després de conèixer l’auditoria, que reduiria en un 50% la massa salarial del seu equip tècnic. A l’auditoria s’hi especificava el nom i la responsabilitat dels vuit membres de la plantilla de CatGlobal. Són Carlota Canut (coordinadora), Pau Lirola (desenvolupament institucional), Mariona Pasqual (Coordinadora de Consells Locals), Imma Edo (Coordinadora de Consells Locals i Atenció als usuaris), Gerard Sesé (Comunicació), Marcel Torra (Comunicació), Adrià Alsina (Exteriors) i Roser Maresma (Tecnologia).
Aquestes vuit empleats s’hauran d’estrènyer el cinturó en veure els seus salaris reduïts. Un d’ells, Adrià Alsina, ja ha abandonat el vaixell. Al seu perfil de linkedin explica que va ser el cap internacional del Consell entre el novembre del 2021 i el passat mes d’octubre. S’ha buscat una nova feina com a Cap de Comunicacions Corporatives i Esdeveniments Internacionals del GBSB Global Business School. Qui ja s’ho veia venir fa temps és Marina Martínez Almansa que, fins l’abril era tècnica de comunicació i premsa del Consell. Des d’aleshores és la responsable de Premsa i Presidència del Reial Automòbil Club de Catalunya, una feina segura i ben pagada amb la que no poden comptar els que encara depenen de la nòmina d’un Consell que actualment dirigeix una gestora i que tot apunta que té els dies comptats.












