Per què ara a la vicepresidenta Elena Fort li fa feliç Qatar?

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
Elena Fort

Les xarxes socials han reaccionat agressivament i sense miraments davant una notícia apareguda aquesta setmana al web oficial del FC Barcelona, que anunciava un partit de Barça Legends contra el Reial Madrid al Khalifa Stadium de Qatar, coincidint amb l’inici de les celebracions del 125è aniversari del club blaugrana, un dia abans, el pròxim 28 de novembre. Les crítiques d’un sector del barcelonisme contra aquesta picada d’ullet als països àrabs, en concret a Qatar, per part de la directiva de Joan Laporta s’han focalitzat en la figura de la vicepresidenta Elena Fort, una activista radical i pertinaç que va dedicar desenes de tuits al llarg dels anys de les presidències de Sandro Rosell i de Josep Maria Bartomeu a denunciar, maleir i retreure l’acord amb Qatar Foundation i Qatar Airways en el seu compte de Twitter.

Els arxius digitals han conservat no pocs comentaris d’Elena Fort d’aquella època seva des de la més absoluta repulsió i rebuig a l’acord i les directives que el van subscriure. «Són uns inútils gestionant econòmicament el club i llavors supliquen que ens empassem Qatar per a salvar el club. O millor, per a salvar-se ells», va afirmar. Opinions com «Al final, Qatar ens ha donat pel cul» o «Com a sòcia, demano al @fcbarcelona_cat que retiri, de manera immediata, tota la publicitat de Qatar Airways de les instal·lacions i imatge del club» abunden en aquest recordatori que altres comptes, ara des de X, s’han encarregat de propagar.

Elena Fort ja va mostrar el seu desacord, sempre parcial i limitat fins al punt de no posar en risc la seva continuïtat com a directiva, a l’amistós disputat pel Barça a l’Aràbia Saudita d’homenatge a Maradona, un bolo exclusivament a canvi de diners, com ara succeeix amb l’equip Legends.

Aquest va ser pràcticament el seu últim gest de disconformitat amb un president com Joan Laporta, que després va realitzar una tournée pels països àrabs i va acabar signant un acord de patrocini amb una empresa de Qatar deixant imatges d’una profunda, sincera i evident complaença amb el tracte i la companyonia rebuts.

El fet és que en aquests viatges Laporta va anar a pescar un gran salmó i que a l’hora de la veritat va tornar amb tot just un quilo de peix. Això sí, després de proclamar i deixar ben clar que Qatar és un país amic del Barça, tot el contrari del que era abans segons la seva mateixa opinió; és a dir, una dictadura que enlletgia la imatge del club amb la seva aliança.

Des de llavors, Elena Fort no ha donat cap mostra de mantenir les seves opinions sobre aquest mateix país àrab, tantes vegades injuriat per ella, ni de continuar exhibint aquesta incompatibilitat que, se suposa i s’infereix dels seus tuits, impediria ser directiu i acceptar els diners de Qatar.

«Si un dia a Qatar no li agrada… jo què sé… les botifarres que venen en el camp les retirarem? I si no li agraden les dones en el camp?», ha arribat a dir Elena Fort en els temps en què aquesta relació Barça-Qatar li provocava arcades i al·lèrgies. Ara sembla que li fa feliç perquè ja ni protesta ni es queixa.

(Visited 225 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari