TV3 surt en bloc a defensar la trama russa de Puigdemont

Xavier Graset entrevista Josep Lluís Alay, Helena García Melero a Gonzalo Boye i Cristina Puig a Alexander Dimtrenko però ningú parla amb els periodistes del New York Times

Josep Lluís Alay, Alexander Dmitrenko i Gonzalo Boye als programes 'Més 324', 'FAQS' i 'Tot es mou', de TV3, i junts en una roda de premsa

TV3 ha assumit el paper d’advocat defensor de les persones implicades en la trama impulsada pel president de JxCat, Carles Puigdemont, per aconseguir que Rússia doni suport a la reivindicació de la independència de Catalunya de forma oberta o per sota el tauler geopolític. Ho ha fet després que The New York Times publiqués, el 3 de setembre, un article on posava en evidència els moviments de Josep Lluís Alay, cap de l’Oficina de Puigdemont, com ex-president de la Generalitat, per aconseguir aquest suport, amb viatges a Rússia i contactes amb dirigents polítics, espies i mafiosos d’aquest país, en companyia d’Aleksander Dmitrenko, empresari rus afincat a Catalunya.

La nit d’aquell dia, Xavier Graset va modificar el contingut del seu programa Més 324, va portar al seu plató a Alay i li va fer una entrevista de 34 minuts. El clip que va publicar al portal de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va destacar aquesta declaració del cap de l’Oficina de Puigdemont: “No és cap delicte parlar de coses que poden interessar de cara a una futura Catalunya independent”. L’endemà, FAQS convidava Aleksander Dmitrenko. Cristina Puig li va deixar mitja hora perquè expliqués el que resumia així el clip publicat al portal de la CCMA: “Soc apolític i no soc espia”.

Tot es mou va estar més lent de reflexos i no va ser fins dimarts que va fer la seva aportació a l’estratègia de defensa de l’equip de Puigdemont. El dimarts dia 7 connectava amb l’advocat de l’ex-president de la Generalitat Gonzalo Boye perquè expliqués l’ofensiva jurídica que ha posat en marxa per denunciar allò que considera filtracions interessades per desprestigiar la reclamació d’independència de Catalunya. El resum al portal de la CCMA dels prop de 18 minuts que va durar l’entrevista que li va fer Helena García Melero és que el cas Volhov, d’on surten part de les filtracions d’aquesta trama russa, “és espionatge polític a càrrec de fons de l’Estat”.

L’article de The New York Times el van escriure els periodistes Michael Schwirtz i José Bautista. Cap programa de TV3 ha mostrat, de moment, cap interès en entrevistar-los. Schwirtz va liderar l’equip que va rebre el premi Pulitzer l’any passat per una sèrie d’articles sobre operacions dels serveis d’intel·ligència russos arreu del món. José Bautista, periodista madrileny afincat a França, difonia així a Twitter el contingut de l’article que ha provocat la reacció espectacular de TV3: “S’ha parlat molt de la connexió russa amb l’independentisme català. Faltaven proves i fets concrets. Aquí les tenen. Amb els seus matisos sempre necessaris”. A la televisió que dirigeix Vicent Sanchis no estan per aquesta mena de matisos.

Bautista va afegir al missatge de Twitter que el seu article amb Schwirtz és el resultat de més de dos anys d’investigació i que es tracta de la primera entrega. Graset, Puig i García Melero hauran d’estar alerta per reaccionar ràpid quan surti la segona.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides