El Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), en el seu Informe Anual 2020: Hacktivisme + Ciberjihadisme, reflecteix que els ciberatacs que atribueix a hacktivistes partidaris de la independència de Catalunya s’han reduït en un 30% l’any 2020 en comparació amb el 2019.
No obstant això, xifra en 32 els problemes de ciberseguretat patits per institucions relacionades amb l’administració pública que vincula amb aquest perfil d’atacant, el qual destaca entre els altres hacktivistes espanyols per la seva relativa col·lectivització, publica Vozpópuli.
El Centre Criptològic Nacional, òrgan de CNI especialitzat en ciberseguretat responsable de l’informe, explica que «sovint #OpSpain i #OpCatalunya/#OpCatalonia apareixen barrejats en continguts reivindicatius i amenaces hacktivistes», i especifica que les dues darreres etiquetes van sorgir el darrer trimestre del 2017.
En concret, segons recull també Vozpópuli, xifra en un 43% els atacs investigats relatius a l’#OpCatalunya que van causar «desfiguracions de webs menors», que van consistir sobretot en la inserció de continguts en aquells llocs web, entre els quals un del Ministeri de Cultura. Així mateix, destaca que es van divulgar dades i es van filtrar continguts de pàgines internes i correus electrònics de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.










1 comentari a “El CNI atribueix 32 ciberatacs a ‘hacktivistes’ independentistes durant el 2020”
Que buenos son los profesores rusos con sus alumnos, fuera de sus fronteras
NO COMMENT