El cap de llista del PSC, Salvador Illa, ha posat en dubte que l’independentisme busqui «revalidar» la seva majoria al Parlament de Catalunya i ha considerat, en canvi, que un tripartit amb ERC i Comuns Sumar és «una fórmula possible».
«Si ja hi és ara; si volen revalidar la majoria per què han convocat eleccions?», ha dit sobre una majoria independentista a la cambra en una roda de premsa organitzada per l’Agència EFE, durant la qual ha afegit que un altre govern d’ERC i Junts «faria més del mateix».
Com a alternativa, tot i que ha dit que un executiu de coalició amb ERC i els comuns és possible, Illa també ha plantejat un govern en solitari amb suports externs. El més important, segons ha afegit el presidenciable socialista, és donar «estabilitat» i «prioritzar els serveis públics».
Illa ha avançat durant la mateixa intervenció que explorarà acords amplis i transversals «per reforçar la unitat de Catalunya».












