La Conferència Episcopal sent “dolor i vergonya” pels abusos sexuals

Els bisbes, no obstant, avisen que no és "un problema exclusiu de l'església"

Assemblea extraordinària de la Conferència Episcopal Espanyola

La Conferència Episcopal Espanyola (CEE) admet sentir “dolor i vergonya” pels casos d’abusos sexuals registrats els darrers anys, però alerta que aquest fenomen no és “un problema exclusiu de l’església”. Malgrat tot, els bisbes, que han publicat aquest dijous l’informe ‘Per donar llum’, destaquen que la pederàstia és “un problema greu” a la vida eclesial per “l’alçada de la missió que li ha fet estat confiada”. “Són considerats pecats i delictes i com a tal han de ser tractats”, alerten. Amb tot, avisen que els abusos a menors afecten el conjunt de la societat i són un problema que encara avui es manté ocult en molts àmbits. “L’església vol aportar la seva trista experiència a la societat”, conclou el document, de més de 1.000 pàgines.

Tot i l’extensió del document, la CEE evita donar una xifra total de possibles persones afectades pels abusos de sacerdots i religiosos a Espanya. “La diversa metodologia emprada en els estudis paral·lels sobre el tema i el fet que, fins ara, no comparteixen informació entre si, fa necessari que no s’ofereixin les dades agregades de casos, ja que en transferir-se les dades recollides pels diversos informes, fa que resulti molt probable l’existència de casos que s’hi han incorporat, dues, tres o fins i tot quatre vegades”, argumenten.

El document difós aquest dijous pels bisbes incorpora l’auditoria legal de Cremades & Calvo Sotelo, encarregada per oferir un diagnòstic independent sobre aquest fenomen. D’altra banda, avancen que la publicació del document no suposa un “punt final” i anuncien que continuaran recolliran dades, documents, informes. “Sempre quedarà feina per fer”, ha ressaltat la CEE en una nota de premsa al seu portal web.

El document dels bisbes espanyols arriba dos mesos després que el Defensor del Poble publiqués un informe sobre abusos que assegurava, basant-se en una enquesta, que l’1,13% dels espanyols ha patit abusos sexuals dins de l’àmbit religiós. L’organisme proposava reparar aquesta xacra creant un fons estatal per al pagament de compensacions a favor de les víctimes d’abusos i celebrant un acte públic de “reconeixement i reparació simbòlica”.

(Visited 81 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari