A José Antich li toca “la grossa” de les subvencions de Presidència de la Generalitat

El diari El Nacional és qui ha rebut la subvenció més alta que atorga el govern català, el segueixen l'Ara i Vilaweb

José Antich a TV3

El diari El Nacional, que dirigeix José Antich, ha estat el que ha rebut la subvenció més alta de les que concedeix la secretaria general del departament de Presidència de la Generalitat als mitjans digitals escrits en català o en aranès. En concret, l’empresa editora d’aquest diari ha estat “premiada” amb 123.241 euros.

La segona posició del pòdium de les subvencions l’ocupa la versió digital del diari Ara, que ha rebut 103.593 euros, als quals cal sumar els 32.499 euros per l’edició digital de les illes Balears i 20.588 euros més per l’edició andorrana. Completa la tripleta de “guanyadors” de la tómbola de les subvencions el diari Vilaweb, “regat” amb 95.418 euros.

Un graó per sota, en quarta posició, queda Nació Digital, amb una recompensa de 91.541 euros. Aquí cal sumar-hi 13.424 euros més pel seu suplement cultural El Núvol. Un altre diari independentista que ha rebut una bona picossada és El Món, que rep 59.752 euros. A banda, altres publicacions del mateix grup editorial (Tot Barcelona, Món Terrassa, Via Empresa, Va de Vi…) s’emporten 82.000 euros més.

Que no pari la festa. El Punt Avui rep 67.975 euros. Però les seves publicacions associades, L’Esportiu i L’Econòmic, xuclen 40.000 euros més. El mitjà de comunicació no independentista que obté una subvenció més important és El Periódico, amb 62.876 euros, la meitat del que s’ha emportat José Antich. El grup Prensa Ibérica també ha rebut 67.971 euros pel Diari de Girona i 47.537 pel Regió 7.

N’hi ha que se les saben totes. Per exemple, el grup Segre de Lleida, que ha estat beneficiat amb un total de 140.000 euros, però repartits a través de 10 capçaleres diferents i empreses diverses. També l’espavilat “caçasubvencions” Oriol Soler ha sucat de valent: 73.000 euros a través d’un total de 13 subvencions per publicacions diferents. Tampoc hi podia faltar el grup Godó, que ha estat premiat amb 81.315 euros per la web de l’emissora RAC1.

D’aquest repartiment tan generós n’ha estat exclòs el diari e-notícies, amb l’excusa que publica alguns articles d’opinió en castellà. L’empresa editora d’EL TRIANGLE ha rebut, en aquesta ocasió, 10.211 euros.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides