Els acomiadaments de Nissan afecten tres centres catalans

L’ERO inclourà la planta de recanvis i les àrees funcionals del Prat i el centre de la Zona Franca

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
Nissan

Nissan ha anunciat als treballadors un procés col·lectiu d’acomiadaments als tres centres que té a Catalunya i que donen feina a 569 persones

Nissan ha anunciat als treballadors un procés col·lectiu d’acomiadaments als tres centres que té a Catalunya i que donen feina a 569 persones, quatre anys després del tancament de la fàbrica de Zona Franca.

L’automobilística ho ha traslladat als sindicats en una mediació al Departament d’Empresa i Treball aquest dilluns sobre la vaga indefinida convocada al centre de recanvis del Prat, precisament, pels rumors de tancament que havien posat la plantilla en alerta.

Segons han detallat fonts sindicals, l’expedient de regulació d’ocupació afectarà tant la planta de recanvis, que té una plantilla de 122 persones, com el centre tècnic NTC, que dona feina a 383 empleats més i al centre d’àrees funcionals, amb 64 més.

L’automobilística, que va tancar tres plantes fa quatre anys en un dels EROs industrials més grans de la història de Catalunya, no ha quantificat l’afectació que tindrà l’expedient actual en cadascun dels centres. La taula de negociacions s’ha de constituir el 6 de maig a tot estirar.

Els sindicats rebutgen l’expedient

Els sindicats han decidit que mantenen la vaga indefinida al centre de recanvis del Prat, convocada a partir d’aquest dimarts. Els treballadors han reclamat que s’aturi la sortida de material «de manera extraordinària» cap a altres centres europeus, com el de Països Baixos, que consideren que podria comprometre el dret a vaga dels empleats per evitar les possibles repercussions de la mobilització.

El comitè d’empresa ha demanat la retirada total de l’ERO en un comunicat i ha reclamat la justificació «real, detallada i transparent» de les causes al·legades, així com un estudi seriós de mesures alternatives a la retallada de llocs de treball.

En aquest sentit, els treballadors han afirmat que «hi ha alternatives organitzatives, productives i laborals» i han volgut «deixar clar que cap decisió està tancada i que el procés es troba en una fase inicial».

Alhora, han fet una crida a la «unitat, la calma i a la participació activa» de tots els treballadors. «No descartem cap mesura de pressió i/o mobilització si l’empresa manté la seva postura i no mostra una voluntat real de negociació», ha detallat.

 

(Visited 23 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari