La Guàrdia Civil desarticula una organització criminal que produïa tabac de contraban

Aquesta infraestructura permetia la generació de fins a 900.000 cigarretes diàries que s'exportaven a Europa

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
El delegat del govern espanyol a Catalunya, acompanyat del General de la Guàrdia Civil de Catalunya, Pedro Antonio Pizarro de Medina, i capità de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Girona, Daniel Gómez Moreno, han presentat l'operatiu. (ACN)
El delegat del govern espanyol a Catalunya, acompanyat del General de la Guàrdia Civil de Catalunya, Pedro Antonio Pizarro de Medina, i capità de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de Girona, Daniel Gómez Moreno, han presentat l'operatiu. (ACN)

Una operació conjunta de la Guàrdia Civil i Europol ha desarticulat l’estructura que produïa tabac de contraban en una nau a Granollers. En total, s’han intervingut 100 tones de tabac «en un dels comisos més grans de la història d’Espanya», segons ha assegurat el delegat del Govern espanyol, Carlos Prieto.

S’han detingut 20 persones, de les quals quatre han ingressat a presó. Amb aquesta operació s’ha desarticlat una empresa que produïa 900.000 cigarretes diàries (uns 45.000 paquets al dia). El destí del tabac era la Unió Europea. Segons els càlculs de la Delegació del Govern, representaria un frau a Hisenda de més de 30 milions d’euros.

Prieto ha destacat que es tractava d’una «organització criminal perfectament estructurada, amb capacitat industrial, logística i de distribució, que operava al marge de la llei».

Explotació laboral

Prieto ha explicat que en el registre d’una nau industrial a Granollers, els investigadors policials van constatar que onze persones que treballaven per a l’organització es trobaven en situació irregular i podrien estar sent víctimes d’explotació laboral.

El delegat del Govern ha recordat que durant tot l’any 2025, la Guàrdia Civil va intervenir 2.345 quilos de tabac de contraban, que estarien valorats en prop de 100.000 euros en el mercat.

(Visited 49 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari