El Suprem ratifica la reserva del 30% per a habitatge protegit en noves promocions a Barcelona

El tribunal desestima el recurs d'una empresa immobiliària i conclou que no hi ha dret a la indemnització genèrica

Bluesky
Tribunal Suprem (Google Maps)

El Tribunal Suprem ha ratificat la reserva del 30% per a habitatge protegit en les noves promocions a Barcelona. La resolució de l’alt tribunal rebutja el recurs interposat per una empresa immobiliària contra una sentència prèvia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que no acceptava la petició de deixar fora de la reserva les promocions en sòl consolidat.

En Suprem ha conclòs que “es poden establir reserves de sostre per a habitatge de protecció pública en sòl urbà consolidat” a través dels corresponents instruments de planejament. D’altra banda, ha rebutjat la petició de reconèixer amb caràcter general el dret a ser indemnitzat per la restricció en l’ús que genera la norma urbanística.

L’Ajuntament de Barcelona ha celebrat la decisió de l’alt tribunal i ha assenyalat que la reserva del 30% per a habitatge protegit “és més necessària que mai en un context d’emergència habitacional”. En aquest sentit, el consistori ha valorat que “la sentència confirma la seguretat jurídica per augmentar el parc assequible i exigir la corresponsabilitat dels promotors per garantir el dret a l’habitatge”.

La reserva del 30% és mesura que va impulsar l’exalcaldessa Ada Colau (BComú). L’actual alcalde, Jaume Collboni (PSC), havia posat en dubte la seva eficàcia i havia plantejat reformes per flexibilitzar-la, argumentant que tal com estava redactada podia frenar la construcció de pisos nous.

(Visited 23 times, 2 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari