Trump i Von der Leyen acorden negociar fins al 9 de juliol per evitar els aranzels

El president dels EUA retira de moment l'amenaça d'imposar gravàmens del 50% des del juny

Bluesky
La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, al Parlament Europeu (Unió Europea / Philippe Buissin)

El president dels Estats Units, Donald Trump, i la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, han acordat mantenir les negociacions sobre els aranzels fins al 9 de juliol.

La decisió, que ha anunciat Trump a través d’un missatge a la plataforma Truth Social, arriba després que els dos líders hagin conversat per telèfon aquest diumenge.

Divendres, Trump havia amenaçat la Unió Europea d’imposar un aranzel del 50% en tots els seus productes a partir del juny perquè, segons deia, les negociacions “no anaven enlloc”.

“Europa està preparada per avançar converses veloçment i decididament”, ha manifestat Von der Leyen en un missatge a la xarxa social X. “He rebut una trucada avui d’Ursula von der Leyen, presidenta de la Comissió Europea, demanant una extensió de la data límit de l’1 de juny per als aranzels del 50%”, ha difós Trump.

El president dels EUA ha afegit que ell ha estat “d’acord” amb la pròrroga i que Von der Leyen “ha dit que les converses començaran aviat”. No obstant això, la dirigent europea ha dit que cal temps per “arribar a un bon acord”.

(Visited 19 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari