Catalunya Ràdio continua cridant «puta Espanya»

Els responsables del programa ‘El búnquer’ van decidir emetre dilluns una gravació en la qual un oient repeteix dos cops l’exabrupte davant l’aprovació del seu convidat, Toni Cruanyes

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google

Toni Cruanyes, al programa 'El búnquer' del 31 de març, on es va emetre una nota de veu gravada amb crits de 'puta Espanya'

La direcció de Catalunya Ràdio ha advertit en diverses ocasions els responsables d’El búnquer que no es cridi ‘puta Espanya’ durant l’emissió del programa. Aquest requeriment va ser assumit per ells uns mesos però sembla que han considerat que ha arribat l’hora de tornar a fer escoltar aquest exabrupte als oients de Catalunya Ràdio. Aquest dilluns, 31 de març, van emetre una nota de veu gravada per un oient que s’acomiadava cridant no un sinó dos cops ‘puta Espanya’.

Els oients d’El búnquer envien notes de veu al número de telèfon 634687770, del qual s’informa durant l’emissió del programa. Els seus responsables trien quines notes de veu emeten -normalment un parell en cada emissió- i les editen. Per tant, mantenir els crits de ‘puta Espanya’ quan un oient s’acomiada és decisió seva. Sovint eliminen el comiat quan inclou aquest exabrupte. El passat dilluns, però, no només no el van eliminar sinó que van agrair l’oient que el repetís dos cops perquè, segons van coincidir Peyu i Jair Domínguez, dos dels presentadors juntament amb Neus Rossell, el primer cop no s’havia entès prou bé.

L’oient que va fer la nota de veu va dir en el tall que es va passar a El búnquer el següent: “Bona nit, buncaires. Resulta que a Verges tenim unes estelades que fan molt i molt de goig. Venien els fatxes de nit, de tant en tant, i ens les fotien. Feia una temporada que no venien de nit però ara han vingut de dia. Van fer un requeriment i el jutge ha fet una cautelar que obliga l’ajuntament a treure les estelades de la carretera. Al·lucinem ‘pepinillos’ perquè ho han fet en 15 dies, quan la gent s’espera anys i panys per un judici. Aquests van per la línia directa. En fi, vosaltres què faríeu? Estem rumiant què farem al poble! Puta Espanya i puta Espanya!”.

Aquests insults a Espanya es van escoltar en presència del presentador del TN vespre de TV3, Toni Cruanyes, que era el convidat d’aquell dia a El búnquer. Peyu va proposar que a la rotonda on hi havia les estelades hi posin una tanca amb ‘els fatxes’ dins. “I els tens allà exposats”, va dir. Cruanyes va afegir: “És un problema, és un problema”. Peyu li va demanar si el problema eren les estelades o ‘els fatxes’ i el presentador del TN vespre va aclarir “Més lo segon que lo primer” i va suggerir que posin més banderes estelades.

Jair Domínguez va intervenir per comentar que “és un tema de mides. Si poses les estelades molt amunt costa de despenjar-les, i si ho untes amb mantega, pots riure molt”. “Convertiu-ho en un show”, va proposar Peyu. I Domínguez va tancar el tema dient: “ja li encarregarem a Llucià Ferrer”, presentador del programa Atrapa’m si pots, de TV3.

El búnquer s’emet de dilluns a divendres, de 13 a 14 hores. Les quatre temporades anteriors s’havia emès de 21 a 22 hores i quan la direcció de Catalunya Ràdio va anunciar el canvi d’horari, Domínguez va amenaçar amb no presentar-lo. No ha complert la seva amenaça però l’equip del programa ha explicat que renuncia a continuar fent-lo la temporada que ve. Neus Rossell ho recordava aquesta setmana en un post a Instagram: “Últimament, m’han escrit persones per preguntar si El búnquer segueix perquè han sentit a la ràdio que potser és així. La veritat és que no. El búnquer no segueix l’any vinent”. “Queden pocs mesos i us asseguro que els penso aprofitar fins que, un dia, la sirena que tant ens ha acompanyat, s’aturi per deixar entrar el silenci”. Hi haurà més crits de ‘puta Espanya’ en aquests mesos?

La sirena de la qual parla Rossell és la que sona quan comença el programa. El búnquer el dirigeix Albert Sayós, la mà dreta de Peyu a l’empresa El Corral de l’Humor, que és la que el produeix. La darrera temporada ha costat 347.000 euros a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

(Visited 156 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari