Junts critica la «irresponsabilitat i poc rigor» del govern espanyol en l’augment de l’SMI

Nogueras creu que l'executiu no hauria de gravar l'increment amb l'IRPF

    Bluesky
    Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
    Míriam Nogueras, de Junts, al Congrés dels Diputats (ACN)

    La portaveu de Junts al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, ha criticat la imatge «d’insolvència, caos, irresponsabilitat i poc rigor» del govern espanyol en l’augment del salari mínim interprofessional (SMI). Segons Nogueras, l’enfrontament intern entre la ministra de Treball i líder de Sumar, YolandaDíaz, i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, respecte a aquesta qüestió «reforça la teoria de la desconfiança» de Junts, que manté viva la iniciativa perquè el president espanyol, PedroSánchez, se sotmeti a una qüestió de confiança al Congrés.

    «És molt complicat i difícil confiar en un govern que ni tan sols pot arribar a consensos i acords internament», ha dit Nogueras en una entrevista a TVE, en la qual ha indicat Junts creu que l’increment de l’SMI no hauria d’estar subjecte a la tributació de l’IRPF. Preguntada per si el seu partit donarà suport a les iniciatives de Sumar, Podem i el PP per eximir l’SMI de pagar IRPF, s’ha limitat a dir que primer «volem veure-les i estudiar-les».

    La líder de Junts al Congrés també ha recordat que la seva formació està negociant amb el Govern d’Espanya la delegació a la Generalitat de Catalunya de les competències en immigració. Al respecte, no ha descartat que el control de fronteres pugui ser compartit entre els Mossos i la resta de policies espanyoles, però ha deixat clar que Junts aspira a una delegació «integral» de les qüestions relacionades amb la immigració.

    «El que demanem és clar: quan algú arriba a Catalunya, ha de saber que a Catalunya existeix una llengua i una cultura, i que la policia catalana són els Mossos», ha sentenciat. Per això, ha dit, «batallarem el traspàs integral» i «no ens conformarem amb una part».

    (Visited 23 times, 1 visits today)

    Et pot interessar

    Feu un comentari