Junts per Catalunya ha decidit obrir el congrés a la participació de persones independents, no afiliades, de «rellevància» a nivell nacional, territorial o sectorial amb la voluntat «d’esdevenir el pal de paller de l’independentisme». Aquest dilluns al matí, l’executiva de Junts ha aprovat la celebració del congrés nacional extraordinari de la formació els pròxims dies 25, 26 i 27 d’octubre, que tindrà lloc a Calella (Maresme).
La formació postconvergent també ha donat llum verda al reglament del congrés. A més de les persones independents, hi podran participar tres delegats de cada partit que ha fet coalició amb Junts durant el cicle electoral. El congrés constarà de tres ponències: estratègia, model de país i organització; i servirà també per a l’elecció de càrrecs que formaran part de la direcció del partit i les seves funcions. Fonts del partit no descarten la «presència» de Carles Puigdemont.
Junts ha avançat el congrés després que l’independentisme hagi perdut la majoria al Parlament i que el socialista SalvadorIlla hagi estat investit president de la Generalitat. El secretari general de Junts, JordiTurull, va explicar que volien «rellançar l’estratègia independentista».













