Una de les imatges amb què el FC Barcelona ha exhibit a X la presència dels seus jugadors a les semifinals de l’Eurocopa ha provocat la indignació entre els independentistes.
En concret, abans de l’Espanya-França, ha difós un muntatge on apareixen els futbolistes blaugrana d’ambdues seleccions (Jules Koundé, Ferran Torres, Fermín López, Pedri i Lamine Yamal) acompanyats dels colors de les banderes espanyola i francesa.
La inclusió d’aquests colors, sobre el cel del fons, ha estat el detonant de queixes i insults per part de diversos usuaris. “Quan foteu fora al community manger? Demà?”, ha preguntat l’exdiputat de la CUP Antonio Baños. “Està sent lamentable això que esteu fent últimament”, ha sentenciat Manel Vidal, de La Sotana.
Entre molts altres perfils indignats més, també ha dit la seva el líder d’Alhora, Jordi Graupera. “En nom de les dues banderes que heu posat al cel d’aquest cartell han mort molts catalans pel fet de ser-ho. Per no esmentar socis —presidents!— del Barça”, ha escrit, abans d’afegir que el Barça “existeix i és gran per la resistència dels catalans a cedir davant el projecte espanyol, que els vol de genolls”. “Si no sabeu què representeu, plegueu”, ha reclamat.
Per la seva part, l’alcalde de Berga, Ivan Sànchez (CUP), ha considerat que aquesta ha estat “una nova passa per perdre el més que un club”. “Un club que va plantar cara a Primo de Rivera (1925, tancament del camp). Que va veure com el franquisme matava el president Sunyol, i com el règim posava presidents afins. Que va servir de refugi i de símbol de la catalanitat”, ha lamentat.












