L’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha justificat l’acord amb el PSOE per votar Francina Armengol amb el reconeixement del català a Europa. «És un fet, no pas una promesa, que mai s’havia volgut donar», ha dit Puigdemont a Twitter, després que el govern central hagi demanat al Consell de la Unió Europea incorporar el català, el basc i el gallec com a llengües oficials de la UE.
Puigdemont també ha reclamat el «compliment de manera comprovable» per a futurs pactes i ha desvinculat les negociacions d’aquest dijous de les de la investidura. «A alguns els semblarà massa, i a altres els semblarà poc. És una negociació per a la Mesa del Congrés», ha apuntat. «La investidura està exactament allà on estava l’endemà de les eleccions», ha agregat.
Alhora, Puigdemont ha dit que el calendari «és clar», i ha assenyalat la data del 19 de setembre, quan la qüestió del català podria formar part de l’ordre del dia de la reunió del Consell d’Afers Generals. «No ens mouran promeses o voluntats polítiques sense garanties de compliment de qui no ens genera cap confiança», ha sentenciat l’expresident de la Generalitat.













