La presidenta del comitè científic assessor del Govern català i també cap de medicina preventiva i epidemiologia de l’Hospital Vall d’Hebron, MagdaCampins, s’ha mostrat contrària a escurçar la quarantena dels positius asimptomàtics de 10 a 7 dies, la mesura que l’Executiu central ha aprovat aquest dimecres. En una entrevista a CatalunyaRàdio, ha assenyalat que “suposa un risc significatiu, perquè no tenim evidències científiques sobre el comportament de l’Òmicron”.
Campins ha admès que encara “no se sap fins quan pot durar la incubació”, i que veu “imprudent i arriscat reduir la quarantena en tota la població”. A més, ha considerat que la mesura “respon més a criteris econòmics i a problemes en determinats sectors per continuar l’activitat”, que no pas a motius científics.
Pel que fa a la situació epidemiològica a Catalunya, el Departament de Salut ha registrat un nou rècord de contagis aquest dijous: 25.101 nous casos les darreres 24 hores. Ha informat també de 45defuncions, alhora que la pressió hospitalària continua augmentant. Actualment, hi ha 1.610 ingressats -45 més que el dimecres- dels quals 426 -13 més- es troben a les UCI.
Els indicadors mantenen la tendència a l’alça, i la velocitat de transmissió (Rt) puja quatre centèsimes, situant-se en 1,86, mentre que el risc de rebrot (EPG) suma 254 punts, assolint els 3.058. La positivitat de les proves fetes durant la darrera setmana és ja del 17,56%, i la incidència acumulada segueix augmentant: creix de 1.068,26 a 1.150,95 a set dies (IA7), i de 1.591,42 a 1.692,50 a catorze dies (IA14). Amb relació a la vacunació, el 76,2% dels catalans han rebut la pauta completa, i el 27,6% ja té la dosi de reforç.