Una setmana ha trigat Jordi Sànchez a rectificar les seves opinions sobre l’1 d’octubre. El secretari general de Junts per Catalunya diu ara que ell mai no ha dit que l’1 d’octubre “no era per fer la independència”.
En un article al diari Ara el 8 de juny, Sànchez responia a Oriol Junqueras, qui el dia abans s’havia mostrat a favor dels indults i d’obrir la negociació amb el Govern de Pedro Sánchez. Llavors, el secretari general de JxCat afirmava: “Soc dels qui creuen que l’1 d’octubre va ser concebut més per forçar el Govern espanyol a obrir una via de diàleg i negociació per assolir un referèndum acordat que per proclamar efectivament la independència”.
Aquest paràgraf va ser ràpidament contestat pels sectors més propers a Carles Puigdemont i per l’independentisme unilatelarista. Jordi Sànchez passava a engreixar la llarga nòmina de traïdors.
Era simptomàtic el silenci de Puigdemont. La seva gent va començar a preparar una censura interna a JxCat, a només 11 mesos de la seva constitució. Un grup de dirigents van plantejar forçar la destitució del secretari general.
Finalment, el president de JxCat va donar suport al seu secretari general. A canvi, aquest ha enviat una carta a la militància en la que es desdiu del paràgraf abans esmentat i assegura que ell no ha dit mai que aquella consulta no fos per fer la independència, així com qualifica aquella data com el “capital més valuós que avui disposem per guanyar la independència”.
Tot sembla un despropòsit. L’elegit per Puigdemont per gestionar el partit és qüestionat per una bona colla de dirigents, molts d’ells molt propers a Waterloo. Fonts coneixedores del caràcter de Puigdemont expliquen els seus canvis de parer depenen de l’interlocutor.
El propi Sànchez seria un dels beneficiats per l’indult, que segons sembla estarà llest en un parell de setmanes. Pot ser que des de Brussel·les no es vegi amb bons ulls aquesta situació. Els únics del govern de 2017 amb causes pendents serien els que segueixen a fora i no han estat jutjats.
Puigdemont pot perdre el seu relat, que només es basarà en un futurible a anys a venir. Què farà la justícia europea? Però a hores d’ara ningú sap què dirà la cort europea. Ambdós bàndols estan segurs que els donarà la raó. Tanmanteix, trigarem uns quants anys a saber-ho.
Ara, Sànchez ha de gestionar un partit en el qual ja coneix que té una part de dirigents en contra seva. Aquesta primera li han perdonat, més per insistència de Puigdemont que per cap altre motiu. Això sí, segur que estarà sent vigilat ben a prop. Una segona relliscada pot ser el final polític de Jordi Sànchez a Junts per Catalunya.
1 comentari a “La debilitat de Jordi Sànchez a JxCat”
Donde digo diego, digo digo
NO COMMENT