El diputat de la CUP Carles Riera ha manifestat en una entrevista concedida a El Món que «seria molt bo i molt saludable que ERC i al PDeCAT desmenteixin qualsevol indici de pacte de rendició amb l’Estat«. «El poble es mereix que ERC i el PDeCAT aclareixin i garanteixin que no hi ha cap pacte amb l’Estat a canvi de molles», ha reiterat el representant anticapitalista.
De fet, ha trobat a faltar aclariments aquest dimecres, una jornada marcada per la revelació dels missatges de mòbil enviats per Carles Puigdemont a Toni Comín, en els quals donava per fracassat el procés. Quant al contingut dels missatges, Riera ha expressat que l’independentisme «necessita positius i d’ànims», però també que «és comprensible que el president [Puigdemont] se senti traït» si és cert que «s’està produint un pacte amb l’Estat per aturar la República».
Així mateix, el diputat cupaire ha exposat les condicions de la CUP per seure a negociar amb ERC i JxCat: «Només participarem en reunions trilaterals i no anirem a cap nova reunió si no hi ha per endavant una convocatòria d’un ple amb una data ferma i concreta«.





