La televisió dels bisbes supera per la dreta Intereconomia

La cadena 13TV ha guanyat terreny a l'arruïnada Intereconomia de Julio Ariza i passa a ser el referent de la dreta més conservadora i recalcitrant
13 TV
13 TV

Intereconomia TV va a la baixa i 13TV s’està fent amb el seu espai mediàtic a la TDT. La greu situació econòmica de la televisió impulsada per l’exdiputat del Partit Popular (PP), Julio Ariza, i per Mario Conde, ha provocat que els seus presentadors estrella marxin a la 13TV.

 

Entre ells el periodista Antonio Jiménez, que a finals de gener va abandonar el programa ‘El gato al agua’ per fitxar per la cadena rival i presentar un programa molt similar anomenat ‘El cascabel al gato’. La seva estrena no podia ser més significativa, amb una entrevista a la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, i una entrevista sense imatges amb l’extresorer del PP, Luis Bárcenas.

 

La televisió de la CEE
La Conferència Episcopal Espanyola (CEE) és propietària del 56% de l’accionariat de 13 TV. Entre el grup d’inversors que van impulsar aquesta televisió hi ha la mexicana KW TV i l’exdirector de Popular TV, Alejandro Samanes. La televisió de l’església espanyola va llogar una de les freqüències del múltiplex de TDT de Unidad Editorial –l’empresa editora del diari El Mundo de Pedro J. Ramírez– on emetia Veo Televisión. Aquesta freqüència es va cedir al nou canal impulsat per la CEE, que al principi tenia el nom de 10 TV, però després va canviar-lo per 13 TV després de l’aparició de la televisió del Grup Vocento, La 10.

 

Manifest crític amb 13 TV
Veient la deriva de la cadena dels bisbes espanyols, amb un discurs incendiari i amb brots de catalanofòbia, un grup de seglars cristians vinculats al pensament, a la política i la comunicació han optat per expressar la seva disconformitat amb la línia editorial de 13 TV. Aquest grup, entre els quals hi ha diversos assessors d’organismes de la Santa Seu, van enviar una carta a principis d’octubre a la Comissió Permanent de la CEE per denunciar la “intoxicació mediàtica” de la cadena de televisió propietat dels bisbes.

 

Entre els signants de la carta hi ha personalitats rellevants com l’exvicepresident del Tribunal Constitucional (TC), Eugeni Gay, l’exdiputat del PSC i president de la Fundació Joan Maragall, Josep Maria Carbonell, el catedràtic de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona, David Jou i l’exdirector general d’Afers Religiosos de la Generalitat, Jordi López Camps. També cal destacar la presència de tres seglars catalans que formen part dels organismes assessors del Vaticà, com el degà del Col·legi d’Auditors del Vaticà, Josep Maria Cullell, el president d’E-Cristians i membre del Pontifici Consell per als Laics, Josep Miró Ardèvol i el consultor del Pontifici Consell de la Cultura, Francesc Torralba.

 

PODEU LLEGIR LA NOTÍCIA SENCERA A L’EDICIÓ EN PAPER DE EL TRIANGLE D’AQUESTA SETMANA

Facebook
Twitter
WhatsApp

NOTÍCIES RELACIONADES

avui destaquem

Deixa un comentari

Notícies més llegides

 

Desactiva tu adbloker en nuestra web para disfrutar el contenido

  1. Pulsa el icono del adblocker
  2. Selecciona “No actuar en páginas de este sitio web” (o similar). También puedes pulsar el botón “Activado para este sitio” o “Pausar adblocker”.
  3. Pulsa el botón refrescar de tu navegador para ver el contenido completo.