Voluntaris de Cruïlles rescaten més d’un centenar d’animals en zones properes a l’incendi

La crida a través de les xarxes socials mobilitza desenes de persones per evacuar burros i cavalls en semillibertat

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
Gran fumera des del nucli de les Rabioses, a Cruïlles (Jordi Borràs, ACN)

Voluntaris de Cruïlles evacuen animals en semillibertat per protegir-los de l’avanç del foc (Jordi Borràs, ACN)

Desenes de voluntaris de Cruïlles i la Bisbal d’Empordà han rescatat més d’un centenar d’animals que es trobaven en zones properes a l’incendi forestal. Segons ha explicat el portaveu de la iniciativa, Narcís Jaques, es tracta principalment de burros i cavalls que viuen en entorns de semillibertat i que corrien risc per la proximitat de les flames. Un cop localitzats, els animals han estat carregats en vehicles i traslladats a hípiques i instal·lacions segures fora de la zona afectada.

La mobilització s’ha impulsat a través d’una crida a les xarxes socials, que ha permès reunir ràpidament desenes de persones disposades a ajudar en el rescat. Els voluntaris han actuat de manera coordinada per accedir a les finques, identificar els animals i evacuar-los abans que el foc pogués comprometre la seva seguretat.

La iniciativa ha estat especialment rellevant en un moment en què l’incendi continua actiu i els Bombers han ampliat les zones de confinament al sud de la C‑66, fet que ha incrementat la urgència de retirar animals de les àrees de risc.

(Visited 15 times, 15 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari