La Global Sumud Flotilla prepara la nova missió a Gaza en un escenari “més tens” pel conflicte a l’Orient Pròxim

L’expedició carrega material escolar al Moll de la Fusta i admet més riscos, però defensa que l’operació és legal

Bluesky
Global Sumud Flotilla, Gaza

La Global Sumud Flotilla prepara la sortida des de Barcelona en una missió marcada per la tensió geopolítica i la voluntat de trencar el bloqueig a Gaza

La Global Sumud Flotilla prepara una nova missió humanitària cap a Gaza en un escenari “més tens” pel conflicte a l’Orient Pròxim, segons l’activista Ariadna Masmitjà ‘Masmi’ (IAC). Ha admès que això pot comportar “més riscos” que l’expedició d’octubre, però ha defensat que “no es fa res il·legal” i ha acusat Israel d’actuar “contra la llei” quan intercepta embarcacions en aigües internacionals. Els preparatius han començat al Moll de la Fusta amb el carregament de motxilles escolars procedents de la Comunitat Valenciana, les Illes Balears i Galícia, recollides en una vuitantena de centres i esplais.

Segons Pablo Castilla, la missió reunirà 70 embarcacions i més d’un miler de participants de 70 països, amb una quarantena de vaixells salpant des de Barcelona —entre ells els d’Open Arms i Greenpeace— i d’altres que s’hi afegiran durant la travessia. L’activista ha remarcat que hi ha un equip que defineix l’estratègia per afrontar “imprevistos”, possibles atacs i situacions de perill, i ha insistit que la Flotilla és una acció “de denúncia, humanitària i política” emparada per les normes internacionals. Castilla ha destacat també el simbolisme de Barcelona com a ciutat “que s’ha plantat cara al feixisme i al colonialisme” i ha afirmat que la missió vol denunciar “el bloqueig” i “les complicitats” amb el govern israelià.

Durant el cap de setmana, el Moll de la Fusta acollirà taules rodones, una fira d’entitats, activitats familiars i música abans de la sortida prevista diumenge al migdia, amb arribada estimada a Gaza al maig. La Flotilla torna a salpar set mesos després de l’últim intent, quan embarcacions amb figures com Ada Colau, Greta Thunberg, Jordi Corona i Pilar Castillejo van ser interceptades per Israel al Mediterrani i diversos integrants van denunciar maltractaments després de ser detinguts.

(Visited 5 times, 5 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari