Orriols aprova els pressupostos de Ripoll amb el seu vot de qualitat d’alcaldessa

L'abstenció socialista provoca la reprovació de l'executiva gironina

Bluesky
Sílvia Orriols Ripoll

Sílvia Orriols ha aprovat el pressupost de Ripoll gràcies al vot positiu de Som-hi Ripoll i l'abstenció del PSC. (ACN)

L’alcaldessa de Ripoll, Sílvia Orriols, ha aconseguit aprovar els pressupostos del 2026 de prop de 15 milions d’euros fent valer el seu vot de qualitat i davant l’empat de 7 vots a favor, els 6 d’Aliança Catalana i el del regidor de Som-hi Ripoll, i els 7 en contra de Junts, ERC i CUP. Per la seva part, el PSC s’ha abstingut.

Orriols ha agraït la “responsabilitat” dels partits de l’oposició que, per primer cop en aquest mandat, han facilitat que el govern municipal en minoria aprovi per ple uns pressupostos.

L’any passat es van aprovar de forma automàtica després de fracassar la moció de censura amb la retirada de Junts i l’anterior es van haver de prorrogar. Els comptes aposten per una política continuista on la seguretat és un dels àmbits estratègics de l’equip municipal.

Orriols havia apel·lat a la responsabilitat tot demanant l’abstenció de l’oposició per fer-ho possible, conscient que els números eren molt justos, després que Junts ja anunciés fa uns dies el seu vot contrari. Aquest pressupost, dotat amb 14.988.085,89 euros, és continuista i manté l’aposta per la seguretat, la cultura popular i la neteja, tot i que Orriols no ha detallat les partides de cada àmbit i ha fet èmfasi a seguir la política de contenció de despesa.

En aquest ple, també s’ha trencat per primer cop el bloc unitari del no de l’oposició. El regidor de Som-hi Ripoll, Joaquim Colomer, ha estat l’únic que hi ha votat a favor, valorant les negociacions que han permès incloure algunes de les seves propostes, com millorar la partida de l’enllumenat i la dels parcs infantils.

Rebuig de la federació gironina del PSC

La federació del PSC de les comarques gironines ha manifestat un “desacord absolut” amb l’abstenció del grup municipal socialista a Ripoll. “Aquesta decisió no té l’aval ni el coneixement previ d’aquesta federació”, ha comunicat. Per això, ha citat “de manera immediata” els regidors socialistes a la localitat per exigir-los explicacions i “actuar en conseqüència”.

Aquesta federació ha volgut deixat clar que el projecte polític del PSC “es fonamenta en la defensa de la democràcia, els drets socials i la convivència”, per la qual cosa, segons argumenta, és “absolutament incompatible” amb qualsevol plantejament que promogui l’exclusió, el retrocés de drets o la normalització de discursos d’odi. Els dos regidors, Enric Pérez i Anna Belén Avilés, han posat el seu càrrec a disposició del partit després de ser desautoritzats.

(Visited 33 times, 33 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari