Mercadona obre la seva primera ‘Botiga 9’ a Catalunya, concretament al municipi de Manlleu (Osona). Aquest nou supermercat ofereix més espai per als productes frescos i presenta millores en l’experiència de compra dels “Caps” (com la companyia denomina internament els seus clients). L’obertura, en la construcció de la qual han participat 40 proveïdors d’obra, ha suposat una inversió de 8 milions d’euros.
Aquest supermercat, que obre amb el nou model de ‘Botiga 9’, comporta el tancament de dos establiments que la companyia tenia fins ara la ciutat, per no adaptar-se als estàndards de qualitat requerits actualment. Pel que fa als llocs de treball, té una plantilla de 47 persones, totes provinents dels dos centres que han tancat.
Entre les novetats principals està la reorganització integral de l’espai. Evoluciona de ser una botiga organitzada per negocis a estar organitzada per processos. D’aquesta manera, la cadena de supermercats fa un pas més en l’optimització de l’acte de compra, fent que sigui més àgil i senzill, gràcies a una organització més intuïtiva de l’assortiment. A més, afavoreix l’activitat de la seva plantilla en reduir desplaçaments a l’hora de reposar i millorar la coordinació de l’equip.
Obrador Central: centralització de processos i eficiència
De la reorganització integral de l’espai neix l’Obrador Central, la zona on s’uneixen totes les àrees de preparació de productes frescos que es fan a la botiga. Aquesta centralització dels processos de tall, cocció i envasament en un mateix punt permet reforçar el compromís que la companyia manté per la màxima qualitat i frescor, donant més espai per a aquests productes en el lliure servei.
A més, ofereix una gestió més eficient dels recursos i suposa un estalvi de fins al 10 % en energia i de fins al 40 % en consum d’aigua.
Innovació i actualització tècnica de les instal·lacions
En l’àmbit d’innovació, la botiga té una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives que faciliten l’autogestió del supermercat, optimitzen la presa de decisions i agilitzen els processos de tota la cadena.
En les neveres, els murals de fred incorporen sistemes Aerofoil que minimitzen la pèrdua de fred cap als passadissos, així es millora l’eficiència energètica del refrigerador i el confort tèrmic a la botiga. A més, la companyia aposta pel CO₂ com a refrigerant, que redueix l’impacte ambiental i permet generar fred de manera més eficient i sostenible.
A tot això se suma l’actualització tècnica de les sales de màquines i la renovació d’equips, fet que garanteix un millor manteniment i més eficiència operativa a llarg termini.
Tot aquest moviment de reorganització, centralització de processos i actualització tècnica a la ‘Botiga 9’ incrementa la productivitat i eficiència de l’establiment. Una evolució de l’anterior model de botiga, coneguda com a ‘Botiga 8’, que es durà a terme entre 2026 i 2033 amb una inversió total prevista de 3.700 milions d’euros destinats a aquesta transformació.
Qualitat i excel·lència en el servei per a “El Cap”
En línia amb les noves necessitats i hàbits dels “Caps”, la botiga inclou una zona de descans per als clients. Disposa d’un aparcament de 78 places per facilitar l’acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat i 8 places per a bicicletes.
Amb aquesta nova obertura, els clients es beneficiaran de la seva coneguda estratègia SPB (Sempre Preus Baixos), amb què garanteix un cistell de la compra de qualitat contundent al preu més baix possible.













