L’exagregat d’Interior a Andorra admet les pressions a directius de la BPA per obtenir informació bancària

Celestino Barroso revela que va actuar sota les ordres directes del comissari Pedro Esteban

Bluesky
Celestino Barroso declara per videoconferència al judici contra la família Pujol

L’exagregat d’Interior a l’ambaixada espanyola a Andorra i inspector del Cos Nacional de Policia (CNP), Celestino Barroso, ha admès en la vint-i-tresena jornada del judici contra la família Pujol Ferrusola les pressions a directius de la Banca Privada d’Andorra (BPA). Barroso també ha revelat que va actuar sota les ordres directes del comissari Pedro Esteban, llavors cap de la Brigada d’Informació de Barcelona i assenyalat com un dels arquitectes de l’anomenada Operació Catalunya.

La declaració de l’inspector ha corroborat el testimoni ofert aquest dimarts per l’exconseller delegat de la BPA, Joan Pau Miquel. Barroso ha reconegut que va rebre l’ordre de traslladar el missatge que el “Banco Madrid tenia problemes” i que seria convenient que els directius andorrans “s’entrevistessin amb un tal Félix Rodríguez”, el sobrenom utilitzat pel comissari d’Afers Interns, Marcelino Martín Blas.

Aquesta maniobra pretenia forçar l’entitat bancària on els Pujol tenien els seus fons a col·laborar amb l’Estat espanyol sota l’amenaça d’una possible “destralada” financera contra el banc si no facilitaven la informació sol·licitada.

Barroso ha detallat que, abans de ser destinat a Andorra, treballava a la prefectura del CNP a Barcelona sota les ordres d’Esteban. Tot i admetre que va ser el transmissor de l’amenaça, Barroso ha intentat desvincular-se de les fases posteriors de l’operació, al·legant que “no coneixia” Martín Blas i desentenent-se de com es va gestionar posteriorment el bolcat d’informació bancària a l’ambaixada d’Espanya.

(Visited 16 times, 3 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari