El 31% dels joves de Barcelona no parla català mai

La llengua catalana s'ha desplomat en una dècada: era d'ús habitual d'un 37,7% el 2015, i ara ho és del 17,8%

Bluesky
Joves a la Facultat de Biologia de la UB (UB)

El 30,8% dels joves de Barcelona no parlen mai en català, segons els resultats de l’Enquesta a la Joventut de Barcelona 2025, que reflecteix les respostes de 1.500 joves d’entre 15 i 34 anys residents a la capital catalana.

D’acord amb les dades, conegudes aquest dimecres, només un 17,8% té el català com a llengua predominant, mentre que la majoria dels joves, un 53,6%, té el castellà com a llengua d’ús més habitual. El 2015, els joves que responien que el català era la seva llengua més habitual eren el 37,7%, una xifra que ja va baixar fins al 28,4% el 2020.

L’habitatge preocupa

L’enquesta del 2025 també mostra que tot i millorar els indicadors socioeconòmics i els ingressos, l’habitatge és la principal pressió vital per als joves, i prop d’un 40% viuen amb els pares. Concretament, un 60,4% dels joves de 18 a 24 anys viuen amb els pares. En la franja d’entre 25 i 34 anys, els que viuen amb els pares són un 18%, un 3% més que el 2020. La principal causant d’aquesta situació és la manca de recursos econòmics, seguida del preu elevat dels habitatges.

La segona fórmula de convivència més habitual és viure amb la parella (19,3%), seguit de compartir sostre amb amistats i companys de pis (7,8%). Només un 7% viu sol. Un 54,1% afirma que comparteixen pis per necessitat, però preferirien viure sense compartir.

D’altra banda, la mitjana de despeses en habitatge se situa per sobre dels 1.000 euros mensuals (1.065 euros), xifra que suposa un increment del 19,1% respecte al 2020. A més, les dificultats de pagament afecten una part important del jovent: un 30% de les persones joves independitzades afirma haver tingut dificultats per pagar l’habitatge en els darrers 12 mesos.

L’enquesta revela una petita millora respecte al 2020, quan el percentatge de joves que afirmaven haver tingut problemes per pagar l’habitatge en l’últim any va ser del 38%.

(Visited 42 times, 12 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari