Com evoluciona la pressió independentista sobre Filmin?

Bluesky
Francesc de Dalmases - Foto: Parlament de Catalunya

La pressió exercida les darreres hores per molts perfils independentistes a la xarxa social X perquè Filmin deixi d’oferir el documental Ícaro: la semana en llamas abans de la data prevista del 31 de gener, s’ha incrementat, però de moment no ha reeixit.

A les crides a donar-se de baixa i els retrets d’aquests perfils contra el director editorial de la plataforma, Jaume Ripoll, s’ha sumat la difusió de captures que recullen comentaris gens complaents amb l’independentisme, publicats a la xarxa social pel mateix Ripoll en diferents instàncies del procés.

Per exemple, el 6 de setembre va piular que “a un Parlament així no hi ha cap motiu per la celebració” i “el cinisme sí que és una arma de destrucció massiva”; el 27 d’octubre del 2017 va escriure que “al Parlament s’està aniquilant la democràcia” i que “tot són mentides; i el 8 novembre del mateix any, que “poques coses em provoquen més tristesa que veure nens petits a manifestacions, bandera en mà. Inocular odi portarà conseqüències funestes”.

A més, segons ha mostrat Ripoll a X, s’ha trobat aquest dimarts al matí una pintada: “Filmin: col·laboracionistes amb la repressió espanyola”, signada per la sigla “NS!”, que vol dir “Nosaltres Sols!”. “Què trist arribar a l’oficina i trobar-nos això. Bastant fet pols, la veritat”, ha manifestat.

Ripoll havia publicat un comunicat per explicar que el fet de programar un contingut a Filmin “no equival a subscriure’n l’enfocament”, que no censuren pel·lícules per la seva ideologia (tot i admetre que Ícaro conté una mirada “de part”), i que el compromís de la plataforma és “amb el cinema i el documental com a eines per entendre, contrastar i debatre”. “Creiem, a més, que la pluralitat no es proclama: es demostra amb un catàleg tan divers com el nostre”, ha afegit, citant Ciutat morta, L’endemà i Cataluña-Espanya com a peces d’un ventall que inclou, per exemple, Boye, un documental biogràfic sobre l’advocat de Carles Puigdemont.

Contra aquest comunicat ha reaccionat el diputat de Junts Francesc de Dalmases, que ha considerat que Ripoll s’equivoca i que “enretirar-lo i demanar excuses seria una victòria dels demòcrates i una derrota dels violents peons de l’a por ellos“.

El documental, que recull testimonis i experiències d’agents policials que es van desplaçar a Barcelona per reprimir els aldarulls que hi van tenir lloc arran de la sentència que va condemnar destacats dirigents del procés independentista, el 2019, és per a De Dalmases “pura propaganda (espanyolista i violenta)”.

A parer del diputat, la disculpa “empitjora la situació” perquè “no hi ha equidistància entre votants cívics, pacífics i democràtics, i una policia predemocràtica que va practicar una repressió sagnant i indiscriminada”.

(Visited 151 times, 18 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari