Sánchez diu que ha liquidat despeses en efectiu, però “sempre contra factura”

El president espanyol assegura que "el PSOE té un finançament absolutament net, legal i regular"

Bluesky
El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, a la comissió del cas Koldo al Senat (ACN - Miquel Vera)

El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha admès aquest dijous, en la comissió del cas Koldo del Senat, que “en alguna ocasió” ha pogut cobrar despeses en efectiu del PSOE com a secretari general de forma “anecdòtica”, però “sempre contra factura” i en cap cas aquestes quantitats han superat els 1.000 euros, ha afirmat. El cap de l’executiu central ha començat la seva compareixença assegurant que “el PSOE té un finançament absolutament net, legal i regular“, i ha negat l’existència de cap caixa B del partit.

“No hi ha pagaments sense documentar”, ha asseverat Sánchez, que ha tingut un primer enfrontament amb el president de la comissió, Eloy Suárez (PP), qui l’ha acusat de pretendre dilatar els temps i li ha demanat “respecte”, perquè “això és una comissió d’investigació”. “Això és un circ”, ha respost el president espanyol.

En resposta a la portaveu d’UPN, Mari Mar Caballero, Sánchez ha recordat que, a diferència d’altres partits que “paguen sobresous moltes vegades sense declarar i rebuts en negre”, en referència al PP, el PSOE liquida les seves despeses de forma “perfectament regular”. Caballero l’ha acusat de “mentir” sobre els pagaments en efectiu, i Sánchez ha insistit que tots són “absolutament legals” i avalats pels controls del Tribunal de Comptes, i que tots els cobraments i pagaments es fan “sempre amb justificant”.

D’altra banda, el president espanyol també ha manifestat que ell ha assumit “la responsabilitat” pels nomenaments de José Luis Ábalos i Santos Cerdán al govern espanyol i al partit, però ha negat que rellevés Ábalos com a ministre de Transports perquè tenia coneixement de comportaments irregulars. Pel que fa als serveis de prostitució suposadament contractats per Ábalos, Sánchez ha afirmat que la justícia determinarà si s’han pagat amb diners públics, però ha insistit que aquests comportaments “el repugnen” i que el PSOE és un partit “feminista”.

“La corrupció zero no existeix, però la tolerància zero contra la corrupció sí que existeix, i és la que ha practicat la meva organització”, ha defensat Sánchez, que ha recordat que el seu partit va iniciar el procediment per expulsar Ábalos quan el seu exassessor, Koldo García, va ser detingut.

Enganxada amb el PP

La compareixença del president espanyol al Senat ha acabat amb un tens cara a cara amb el portaveu del PP, Alejo Miranda, qui l’ha acusat de “mentir” i d’evitar deliberadament respondre les preguntes que li ha anat fent. Miranda ha preguntat a Sánchez per les actuacions d’Ábalos i Cerdán, però també per la seva dona, Begoña Gómez, el seu germà, David Sánchez, el rescat d’Air Europa i la visita de Delcy Rodríguez.

Sánchez ha afirmat que mai s’ha reunit amb l’empresari Víctor de Aldama, ha negat irregularitats i ha acusat els populars d’actuar com “Torquemada” en una comissió “inquisitorial”. “Defenso la innocència de la meva dona i el meu germà”, ha afirmat el president espanyol.

De fet, Sánchez ha negat taxativament que la seva dona fes de mitjancera en el rescat d’Air Europa, ha afirmat que el seu partit va actuar amb diligència davant els casos Ábalos i Cerdán, i ha tornat a negar cap finançament irregular del PSOE. A més, ha criticat el jutge Juan Carlos Peinado, que va obrir diligències contra Begoña Gómez en base a una denúncia de la ultradreta amb “retalls” de mitjans.

Pel que fa a les acusacions d’una suposada distribució de diner negre a la seu del PSOE, el cap de l’executiu central ha insistit que tots els pagaments del seu partit es van fer “d’acord amb la llei”: “Tot el que ha fet el PSOE és legal, i el que han fet vostès no”, ha etzibat, en resposta al senador del PP, tot assenyalant que diner negre “n’hi va haver al carrer Génova, a Ferraz mai”.

Sánchez ha tancat la compareixença acusant els populars de voler “tapar la bona marxa de l’economia” a base de “manipulacions, retalls de diari, campanes de desinformació, i una cacera de bruixes per provar d’enganyar la ciutadania”. Segons el president, els populars han instrumentalitzat el Senat “de forma grotesca” per “generar soroll” davant la seva “impotència per articular un projecte sòlid per a Espanya”.

A la comissió Koldo, ha afegit, “es regira el relat i es dona crèdit a la bola per construir una sobreactuació parlamentària grotesca” que “no funcionarà”. “El PP porta un any i mig buscant una cosa que no trobaran perquè no existeix”, ha conclòs, perquè “només hi ha una Gürtel, porta el nom del PP i té seu al carrer Génova”.

(Visited 14 times, 14 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari