Renfe ha denunciat que el “vandalisme grafiter” ha impedit aquest dissabte la sortida d’un tren de la línia R3 a Osona. El comboi, que havia de sortir a les 06:36 hores de l’estació de Balenyà-Tona-Seva en direcció a l’Hospitalet de Llobregat, ha aparegut completament cobert de pintades, incloent-hi els vidres, fet que ha obligat a immobilitzar-lo. Els 40 viatgers afectats han patit un retard de 33 minuts, segons ha informat la companyia.
La neteja del tren tindrà un cost aproximat de 20.000 euros, corresponent a uns 312 metres quadrats de superfície pintada, i el vehicle haurà d’estar tres dies fora de servei. Renfe assenyala que, només en els nou primers mesos del 2025, els grafits han provocat la immobilització de trens durant 550 dies, la neteja de 45.000 m² i un cost total superior als 5 milions d’euros.
Segons Renfe, el pla de mesures urgents impulsat conjuntament amb els Mossos d’Esquadra, Adif i el Departament de Territori del Govern català ha contribuït a reduir el vandalisme respecte a l’any passat. Tot i això, la companyia ha presentat 667 denúncies fins al 30 de setembre i insisteix que aquest tipus d’actes “provoquen greus perjudicis econòmics i afectacions als usuaris del servei”.