Disputa interna a Esquerra Republicana pel candidat a l’alcaldia de Girona

La comissió de garanties del partit haurà de decidir si valida el resultat de les primàries

Bluesky
La butlleta de votació amb l'enganxina damunt el nom d'Adam Manyé que es va considerar vot nul (ACN)

Adam Manyé, exdelegat d’Educació a Girona, ha decidit impugnar el resultat de les primàries d’ERC a la capital gironina després de perdre per un sol vot davant Marc Puigtió, exalcalde de Sant Julià de Ramis i impulsor de Moviment Gironí. La votació, celebrada a porta tancada a la seu del partit, va acabar amb 28 vots per a Puigtió i 27 per a Manyé, a més de dos en blanc i un de nul que ha estat al centre de la polèmica.

El vot anul·lat portava una enganxina amb el logotip d’ERC damunt del nom de Manyé, en lloc de la creu feta a mà amb bolígraf que marca el reglament. Els juristes de la mesa el van declarar nul i aquest fet va acabar decantant la victòria a favor de Puigtió. A més, també es va qüestionar la participació de l’alcalde de Sant Martí Vell, Robert Vilà, tot i que figurava al cens de militants amb dret a vot.

Ara, Manyé ha confirmat que impugnarà el resultat davant la comissió de garanties d’ERC, que haurà de decidir si el valida o no. Malgrat la controvèrsia, el president regional d’ERC a Girona, Pau Presas, ha fet una crida a la unitat i a “passar pàgina”, i ha subratllat que ara cal centrar-se a garantir el millor resultat a les municipals del 2027.

Per la seva banda, Puigtió ha agraït la confiança rebuda i ha reivindicat la seva aposta per un projecte “d’obertura i de suma de sensibilitats” per “posar Girona al centre”. Encara no ha aclarit, però, si concorrerà amb les sigles d’ERC o amb la marca pròpia de Moviment Gironí, tot i que assegura que treballarà “amb compromís i humilitat” per aspirar a governar la ciutat.

(Visited 71 times, 71 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari