La Flotilla que aquest diumenge va marxar cap a Gaza, però que a la nit va haver de tornar, sembla que, ara sí, torna a emprendre el viatge cap a Palestina. Ho fa aquest dilluns al vespre després de l’intent de diumenge, que els activistes han qualificat de prova.
“Després d’acabar les llistes sortim, sense parar”, han declarat els organitzadors, que han apuntat que hi haurà una única parada a Tunísia per trobar-se amb la resta d’embarcacions.
Així, aquest dilluns al vespre la vintena de vaixells que formen la Flotilla estan salpant del port de Barcelona. És el segon intent en dos dies.
La Flotilla va sortir ahir a la tarda, per primer cop, però aquesta matinada ha tornat a Barcelona, coincidint amb el mal temps.
Aquest dilluns, l’organització ha admès que la maniobra era només una prova i que no tenia planejat arribar directament al Pròxim Orient.
L’objectiu és trencar el bloqueig d’Israel a la Franja de Gaza i lliurar ajuda humanitària.
Catalogar-los de “terroristes”
El ministre de seguretat d’Israel, Itamar Ben-Gvir, ha demanat al govern israelià catalogar com a “terroristes” els activistes de la Flotilla, segons recull The Jerusalem Post.
Ben-Gvir va presentar diumenge un pla a l’executiu de Benjamin Netanyahu per poder arrestar els activistes que volen trencar el bloqueig humanitari a Gaza que s’interceptin decretant que suposen un risc per a la “seguretat nacional i de les seves fronteres”, afirma aquest mitjà.
D’aquesta manera, serien empresonats durant un temps en comptes de repatriar-los ràpidament com van fer l’última vegada.










