Un jutjat de Barcelona investiga si l’exdirectora del CNI va espiar un advocat de dirigents d’ERC

Tres exdirectius d'NSO, desenvolupador de Pegasus, també sota la lupa per ordre de l'Audiència de Barcelona

Bluesky
L'exdirectora del CNI, Paz Esteban

El Jutjat d’Instrucció número 24 de Barcelona, per ordre de l’Audiència de Barcelona, investiga l’exdirectora del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) Paz Esteban i tres directius de l’entramat empresarial NSO Group, així com la mateixa empresa, per suposat espionatge mitjançant Pegasus a Andreu Van den Eynde, advocat de dirigents d’ERC.

Aquesta causa ha esdevingut l’única en què s’investiga judicialment tant una exresponsable dels serveis d’intel·ligència d’un Estat com els alts càrrecs de l’empresa desenvolupadora de Pegasus, difon l’ACN. La jutgessa s’havia negat inicialment a investigar Esteban i els directius d’NSO, i pretenia indagar només sobre les empreses.

La decisió obre la porta a una nova oportunitat per a la desclassificació d’informació, un procés que depèn del Consell de Ministres bloquejat en diverses ocasions per la llei de secrets oficials de 1968, el reemplaçament de la qual el Govern central aprova aquest dimarts.

Els empresaris investigats, Shalev Hulio, Omri Lavie i Yuval Somekh, van ocupar posicions de responsabilitat en les empreses NSO Group Technologies Limited, OSY Technologies i Q Cyber Technologies a Luxemburg, en territori de la Unió Europea, durant els anys 2019 i 2020, quan van tenir lloc els fets investigats.

(Visited 34 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari