Barcelona activa les fases d’alerta diürna i nocturna del pla municipal contra la calor

La temperatura que es preveu aquest dimecres supera els 34 graus

Bluesky
Obres a la via Laietana de Barcelona - Foto: ACN, Blanca Blay

L’Ajuntament de Barcelona ha activat les fases d’alerta diürna i nocturna del seu Pla Calor davant la previsión que se superin els 34 o 35 graus durant el dia. L’alerta nocturna es va activar la nit passada amb registres que no van baixar dels 26 graus, i la previsió és que s’allargui en els pròxims dies. La fase d’alerta, de fet, es mantindrà activada mentre la temperatura diürna sigui superior als 34 graus centígrads i quan la temperatura mínima nocturna no baixi dels 26 entre les 24.00 i les 6.00 hores.

A més, el Departament d’Urgències i Emergències Socials (CUESB), en coordinació amb el servei de Protecció Civil municipal, els Serveis d’Intervenció en l’Espai Públic (SASSEP) i en col·laboració amb la Creu Roja, ha activat un operatiu específic a la via pública per informar persones en situació de vulnerabilitat sobre els refugis climàtics, i per repartir material preventiu com gorres i cantimplores.

L’activació d’aquesta fase manté en situació d’alerta el CUESB per si cal fer alguna intervenció específica o algun trasllat puntual. També posa en marxa diverses actuacions, com l’ampliació de l’espai del CUESB com a refugi climàtic en cas necessari, el lliurament de ventiladors a les cases d’usuaris del Servei d’Assistència a Domicili identificades com a vulnerables i per indicació dels professionals del servei, i l’enviament d’enviar missatges als usuaris dels serveis socials detectats com a especialment vulnerables amb recomanacions i consells.

La fase preventiva del pla de calor s’havia activat el 15 de juny i es mantindrà fins al 15 de setembre. La fase d’emergència s’activaria si la temperatura arribés als 36 graus entre les 6.00 i les 24.00 hores i no baixés dels 28 durant la nit.

(Visited 17 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari