La fuita de la setmana passada a la central nuclear d’Ascó va ser d’aigua radioactiva delcircuit primaridel reactor, el que està en contacte amb els elements més radioactius de la planta. El Consell de Seguretat Nuclear ha puntualitzat, però, que la fuita va quedar confinada a l’edifici de contenció i no va tenir cap impacte exterior.
Segons informen les mateixes fonts, l’esquerda en una canonada va provocar la pèrdua d’uns 3.500 litres d’aigua radioactiva.
En qualsevol cas, la fuita va fer augmentar els nivells de radioactivitat a l’interior de l’edifici de contenció però sense superar els marges de seguretat operatius, asseguren les mateixes fonts.
Els operadors de la central, l’associació nuclear Ascó-Vandellòs (ANAV), treballen des de dijous passat –quan es va detectar la fuita– per reparar-la.
Ecologistes en Acció ha tornat a reclamar el tancament de la central nuclear d’Ascó arran d’aquest incident, més ara que s’ha sabut que la fuita va ser d’aigua radioactiva.