La CNMC diu que el Sabadell no és «imprescindible» a Catalunya

L'òrgan regulador publica l'informe amb els seus arguments per donar llum verda a l'OPA

Bluesky
Afegeix EL TRIANGLE com a preferit a Google
Seu de la CNMC

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) considera que el Banc Sabadell no és un operador «imprescindible» a Catalunya i assegura que les pimes tenen «alternatives» de finançament en entitats «mitjanes i petites». L’informe publicat aquest divendres detalla els arguments de Competència per autoritzar l’OPA del BBVA al Banc Sabadell i assenyala que «no pot acceptar-se el caràcter insubstituïble» del banc d’origen vallesà.

La CNMC admet en l’escrit que Catalunya és la comunitat autònoma «més afectada» per l’operació, però defensa que el Sabadell hi ha perdut quota de mercat des de l’any 2021 mentre que altres operadors han mostrat una «evolució positiva». Per tot plegat, l’òrgan regulador defensa que el «risc» de l’operació és «limitat».

El document publicat aquest divendres detalla els arguments de la CNMC per donar llum verda a l’OPA. La decisió final està en mans del Consell de Ministres, que ha de pronunciar-se abans del 27 de juny al respecte.

Aquest dijous, el Parlament de Catalunya ha instat el Govern de la Generalitat a activar totes les accions polítiques, institucionals i legals necessàries davant de l’executiu espanyol per expressar de manera “contundent i inequívoca” el rebuig a l’OPA del BBVA al Banc Sabadell.

L’opinió de l’FMI

El Fons Monetari Internacional (FMI) ha assegurat aquest divendres que els efectes sobre la competència en l’opa del BBVA sobre el Sabadell poden «mitigar-se» per les mesures «estructurals» que proposa la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

En un informe sobre l’economia espanyola, l’organisme dedica una breu referència a l’opa dins del capítol sobre el sector bancari. Alhora, l’FMI assenyala que les «possibles implicacions adverses» d’una «fusió» entre les dues entitats s’haurien d’avaluar «acuradament».

El pronunciament de l’FMI arriba després que aquest divendres la CNMC publiqués un informe més detallat amb els arguments que la va portar a donar llum verda a l’operació amb condicions.

(Visited 35 times, 1 visits today)

Et pot interessar

1 comentari a “La CNMC diu que el Sabadell no és «imprescindible» a Catalunya”

  1. Dir que el Sabadell no és imprescindible per a Catalunya sona a suggerir, que, en canvi, el BBVA sí que és imprescindible per a Catalunya.

    Respon

Feu un comentari