La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) i Protecció Civil mantenen un seguiment tècnic intens de la filtració detectada a l’embassament de Rialb des de mitjans d’abril. Amb reunions setmanals, treballen conjuntament per localitzar amb precisió l’origen de la incidència i aplicar les mesures correctores necessàries.
El Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) es troba en fase d’alerta preventiva, mentre la presa està en escenari 1, indicant que hi ha una incidència que requereix actuacions com tècniques d’explotació o desembassament per garantir la seguretat. Aquesta situació no suposa un risc imminent, ja que es considera controlable amb els recursos tècnics i operatius disponibles.
Les autoritats continuen avaluant i gestionant la situació per evitar qualsevol impacte major, mantenint la coordinació estreta per assegurar la integritat de la infraestructura i la seguretat de la població.








