El Ministeri d’Economia ha decidit elevar l’opa del BBVA al Banc Sabadell al Consell de Ministres. Així ho ha anunciat aquest dimarts en una nota de premsa, on ha justificat “raons d’interès general diferents de la defensa de la competència”.
En concret, assenyala qüestions relacionades amb el manteniment dels objectius de regulació sectorial, la protecció dels treballadors, la cohesió territorial, la promoció de la investigació, el desenvolupament tecnològic i els objectius de política social.
Ara el govern espanyol disposa de 30 dies naturals per avaluar l’operació i decidir si hi imposa més condicions. Per prendre la decisió, el ministeri que encapçala Carlos Cuerpo ha tingut en compte la informació recopilada durant la consulta pública.
Illa vol una oferta “justa”
Salvador Illa ha reiterat a través de la xarxa social X la defensa del Govern de la “competència equilibrada” i d’una oferta bancària “justa” i “adient a les necessitats del territori” davant l’opa del BBVA al Banc Sabadell.
El president de la Generalitat ha reaccionat així a la decisió del Ministeri d’Economia d’elevar l’operació al Consell de Ministres per raons d’interès general diferents de la defensa de la competència.
“Continuarem defensant els interessos de Catalunya, amb plena confiança en el bon moment econòmic del país, i enfortint la nostra competitivitat i capacitat de generar prosperitat”, ha insistit Illa, que també ha considerat que l’opa “segueix el procés establert en aquests casos”.
“L’interès genuí” del Sabadell
El Banc Sabadell ha destacat “l’interès genuí” que han mostrat “moltes organitzacions” per les conseqüències de l’opa hostil del BBVA. Fonts de l’entitat catalana han reaccionat així a la decisió del Ministeri d’Economia d’elevar l’operació a l’escrutini del Consell de Ministres per raons d’interès general.
Davant d’aquesta circumstància, el Sabadell afirma que segueix centrat en “maximitzar” la creació de valor amb un projecte de futur “sòlid i creïble”. “Estem plenament convençuts que la nostra estratègia en solitari generarà una major remuneració a l’accionista de forma sostenible i permetrà als nostres clients tenir una millor qualitat de servei”, afirmen les mateixes fonts.
El BBVA defensa l’opa
El BBVA ha reafirmat que l’opa que planteja per absorbir el Banc Sabadell és “bona per a l’interès general de Catalunya, Espanya i Europa”. Fonts de l’entitat basca ho han dit poc després que el Ministeri d’Economia hagi decidit elevar l’operació al Consell de Ministres per considerar, precisament, que comporta raons d’interès general diferents de la defensa de la competència.
En aquest sentit, el BBVA recorda que ha assumit uns compromisos “sense precedents” en el sector financer espanyol que fan l’opa “encara millor”, tot fent referència a les recomanacions de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència per donar llum verda a l’operació.












