Oriol Junqueras perd el control de Barcelona

La federació de Barcelona d’ERC, amb un miler de militants, és la més important del partit. Després de la celebració del 30è congrés d’Esquerra, que va ratificar el lideratge d’Oriol Junqueras, amb Elisenda Alamany com a secretària general, s’ha procedit a la renovació de càrrecs de la federació del Cap i Casal. I ha saltat la sorpresa.

Trencant les previsions, la candidatura crítica (Dignitat Republicana), encapçalada per Creu Camacho, s’ha imposat a l’oficialista (Endavant Barcelona), que liderava Eva Baró, amb el suport explícit d’Oriol Junqueras i Elisenda Alamany. Encara que la diferència entre les dues llistes només ha estat de 14 vots, la interpretació és clara: els militants d’ERC de Barcelona han desautoritzat Oriol Junqueras i posen en qüestió la seva línia política d’actuació.

En especial, en dos capítols molt sensibles: les relacions i pactes amb el PSC i el govern de Pedro Sánchez i el tancament en fals de la investigació sobre l’anomenada “estructura B”. La derrota d’Oriol Junqueras a la federació de Barcelona ratifica la profunda divisió que encara persisteix al partit independentista republicà i la feblesa del seu lideratge.

(Visited 19 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari