CCOO i UGT surten al carrer a Barcelona per exigir ja la reducció de la jornada i noves millores: “Volem viure”

Els sindicats insten els partits a permetre la tramitació de la llei al Congrés

Bluesky
Capçalera de la manifestació del Primer de Maig convocada per UGT i CCOO a Barcelona (Maria Asmarat, ACN)
Capçalera de la manifestació del Primer de Maig convocada per UGT i CCOO a Barcelona (Maria Asmarat, ACN).

Milers de persones s’han manifestat aquest Primer de Maig a Barcelona, convocades per CCOO i UGT, per exigir la reducció de la jornada laboral a 37,5 hores i altres millores socials. Sota el lema ‘Protegir les conquestes, guanyar el futur’, els sindicats han defensat el dret a conciliar millor la vida laboral i personal i han reclamat que el Congrés tramiti urgentment la reforma. Els líders sindicals, Belén López (CCOO) i Camil Ros (UGT), han posat l’accent en la necessitat de posar les cures al centre i reformar l’acomiadament.

La protesta, que ha reunit entre 2.200 i 5.000 persones, ha recorregut el centre de la ciutat i ha acabat davant Foment del Treball. En els discursos, s’ha demanat un vot favorable al Congrés perquè la llei de reducció horària entri en vigor abans de final d’any. També s’ha denunciat l’ús banal dels acomiadaments, amb referència a l’ERO de Freixenet, i s’ha exigit una taula de diàleg per reformar aquest mecanisme.

Finalment, els sindicats han reafirmat la vigència de la mobilització al carrer, rebutjant que els drets socials s’aconsegueixin només amb xarxes socials. Han reivindicat el seu paper antifeixista i han criticat moviments com l’OPA del BBVA al Banc Sabadell. L’acte ha conclòs amb himnes i homenatges a víctimes de la sinistralitat laboral, amb presència de representants polítics com Urtasun, Junqueras, Moret i Collboni.

(Visited 26 times, 1 visits today)

Notícies Relacionades

Et pot interessar

Feu un comentari